Det drabbar oss oskyldiga och dessutom Brynäs IF på isen!!

Att Brynäs förlorade dagens match mot Färjestad med hela 6-2 bryr jag mig tyvärr inte så mycket om, tråkigt är det men det finns en anledning varför det just nu går lite trögare. Vi har alldeles för många spelare på den där berömda skadelistan. Men hur besviken jag än är på dagens resultat bryr jag mig inte så mycket om, den här matchen gjorde mig besviken på något helt annat....
 
Bakgrunden vet jag inte så mycket om tyvärr, men en av Brynäs supporterklubbar som kallar sig för Kamratkompaniet bojkottade dagens match för att i ren protest visa att utan oss ingen stämning på läktarna, dessutom under det senaste derbyt mot Leksand IF i Läkerol arena brändes bengaler av på Brynäs hemmaståsektion. Som jag har förstått det så vet inte Brynäs själva vilka som har bränt av bengalerna men man har anklagat Kamratkompaniet för att ha gjort det, tydligen utan bevis. Vad Brynäs IF har sagt till Kamratkompaniet vet inte jag men det här är rykten bara. För att visa att det var fel av Brynäs IF så har Kamratkompaniet valt att bojkotta några matcher framöver. Det är bakgrunden jag har hört, sen kan inte jag uttala mig om att så var det, för jag har ingen aning.
 
För det första är det här otroligt tråkigt för oss supportrar som vill stötta laget och sjunga, hoppa och skrika oss hesa. För det andra är det ren idiotiskt att bränna av bengaler på läktarna, självklart att man straffas. Sen om det är någon i Kamratkompaniet verkar man inte veta. Måste man bränna av bengaler så får man göra det UTOMHUS och någon annanstans än i Läkerol arena. Hade inte den där förbaskade bengalen tänds i matchen mot Leksand så hade heller aldrig den här situationen uppstått!
 
Jag kan säga att hade jag vetat att stämningen i klacken skulle bli så här trist så hade jag faktiskt gått och köpt mig en sittplatsbiljett där det var mer drag på läktaren. Att stå där på ståplatsläktaren var som att vara på begravning. Tyvärr behövs Kamratkompaniet på läktaren, viktigaste av allt är att vår bästa klackledare är på plats för att få igång ramsorna och skapa den stämning som ska skapas för att hylla och hjälpa Brynäs IF på isen till segrar. Det är så fruktansvärt tråkigt att hela klacken ska drabbas för att ett gäng inte kan sköta sig, om det nu var Kamratkompaniet som var de skyldiga. Vad hjälper det att bojkotta dessutom? vad vinner ni på det? förlåtelse av Brynäs IF lär ni inte få och laget på isen får inte den stöttning de behöver. Jag blir bara så förbannad på att människor inte kan sköta sig och skapa den stämning i Läkerolen som grabbarna på isen är värda. Ne istället sätter man sig ner och gråter hemma framför TV:n och väntar på att Brynäs IF ska komma med en förlåtelse, nu kanske det inte är så men det är så det känns!
 
Ska det här drabba oss i klacken som verkligen vill vara där och stötta laget? Halva underhållningen på en hockeymatch är stämningen i hallen, andra underhållningen är spelet på isen. Utan det ena eller det andra blir ishockey otroligt tråkigt!
 
Under matchen idag var det många som skrek till oss i klacken, vad fan håller ni på med? ni är just dödstysta! kom igen lite fart nu. Jag personligen ville för lagets skull skrika mig hes, men vem skulle leda oss? vem skulle få igång klacken? Jag är ingen person som vill sätta igång en hel klack.
 
Kamratkompaniet får mer än gärna göra häftiga tifon, som det mot Leksand till exempel. Jag har aldrig sett något liknande. Det var ashäftigt. Men det är så oerhört tråkigt att det ska bli så här hemmamatchen efter, att en konflikt mellan Brynäs IF och Kamratkompaniet ska sluta med bojkott för supporterklubben. Vem som har rätt eller fel har jag själv ingen aning om. Men att detta ska drabba hela ståplats är fruktansvärt tråkigt. Fortsätter det här så köper jag sittplats nästa match! jag vill stå på ståplats för att sjungna och skrika mig hes inte stå som ett fån och bara titta på matchen.
 
Ne skärpning Kamratkompaniet! skärpning Brynäs IF! lös den här konflikten snabbt så Brynäs IF får det stöd de behöver från läktarna. Helst nu när de går lite tungt så behöver de en klack som ger ALLT.
 
Tack för mig!
 
Så här ska det se ut på läktaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0