Han är en målvakt vi Brynäsare saknar!

Om jag säger Jacob Markström, vad säger ni då? Jag skulle kanske säga en av världens bästa målvakter, om inte än så kommer han att bli. Vilken grym tävlingsmänniska det finns i honom. Hur vet jag det? Jo jag tittade nyss på en intervju på TV4 som handlar om just Jacob Markström och inför VM på hemmaplan.
 
Som Brynäsare så har man följt Markström ganska mycket, i alla fall när han spelade i just Brynäs IF. Vem minns inte kvalserien 07/08 då han släpptes in  i hetluften och höll sitt Brynäs kvar i Elitserien. Utan honom vet jag inte alls hur det hade slutat. Jag kan tänka mig att det hade slutat illa, det vet man aldrig men min första känsla är så.
Säsongen 10/11 drog han över till NHL men hamnade i AHL i laget Rochester Americans. Men mer och mer har Markström fått chansen i NHL och i laget Florida Panthers. Den senaste säsongen, alltså 12/13 spelade han hela 23 matcher för Florida Panthers. Och en räddningsprocent vid strax 90 procent. Som sagt det blir bara bättre och bättre för Markström, som nu också spelar VM på hemmaplan i Globen.
 
Men det som ändå imponerar mest på mig när det gäller honom det är tävlingsmänniskan Markström. Sen verkar han vara en mycket ödmjuk och härlig person. Men att varje dag säga för sig själv att jag är världens bästa målvakt och idag kommer jag ta alla puckar och jag är bäst och vad han nu mer tänker...det handlar om att tänka positivt helt enkelt.
 
Målvakstabbar gör alla målvakter någon gång under sin karriär, och Markström sa att han har gjort några han också. "Helvete" är det första man tänker säger han men sedan är det bara att glömma och tänka på nästa puck.
 
Jag måste säga att Jacob Markström verkar så oerhört proffsig på något vis, han vet vad han pratar om och man ser verkligen i Jacobs ögon att det är det här han brinner för! han vill bara bli ännu bättre och självklart bli förstamålvakt i NHL.
 
Själv som Brynäsare skulle man gärna vilja ha hem honom till Gävle och Brynäs IF igen! Han är oerhört saknad! Men vem vet, han kanske återvänder en vacker dag?
Jag hade jättegärna velat sett honom i Globen idag när Sverige spelar mot Norge eller någon annan match. Men tyvärr blir det inte så. Men jag önskar Jacob all lycka till i karriären! och bäst i världen är han redan, i alla fall enligt mig!
 
Vill ni se hela intervjun med Markström så kika in på den här länken:
http://www.tv4.se/hockey-vm/klipp/exklusivt-ekwall-inf%C3%B6r-hockey-vm-jacob-markstr%C3%B6m-2345541
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0