Grattis till elitserieplatsen Örebro och Linköping vann mot Skellefteå!

Brynäs säsong är över men det finns massvis med ishockey att hålla koll på ändå för den som är intresserad. SM-slutspelets semifinaler trog igång igår kväll, eller iallafall en av dom. Skellefteå tog emot Linköping i Skellefteå kraft arena. Det var en otrolig underhållande match att titta på måste jag säga. Det skapades många farliga chanser och det var en bra hockey. Skellefteå hade ledningen med 2-0 och det såg länge ut som om Skellefteå skulle ta den första segern i semin. Men Linköping kom tillbaka, och gjorde 2-2 i den tredje perioden. Möller skjuter sedan i ribban när det bara återstår någon minut, nära att Skellefteå fick jubla i slutsekunderna där. Men matchen går till förlängning. Där är det faktiskt Linköping som avgör efter ca 12 minuters spel. Linköping vinnner alltså den första semifinalen i Skellefteå! det trodde jag inte!
 
Det är förberett för en riktig guldfest i Skellefteå den här säsongen, laget har redan målat spelare i guldfärg och kaxat upp sig rejält. Kommer Linköping sno festen? eller iallafall ta sig vidare till final. Mycket kan hända men nu har Linköping hemmaplan nästa match och i Cloetta är man starka, jag tror absolut inte Skellefteå vinner den matchen, vilket betyder 2-0 till Linköping isåfall. Vi får se hur det går men den här matchserien kommer bli oerhört tajt och spännande. Kanske att Linköping ändå tar sig till final? hmm...
 
Den andra semifinalserien mellan Färjestad och Luleå drar igång idag. Det kommer också bli en spännande serie, men jag tror ändå att Färjestad kommer ta sig till final.
 
Någonstans i Sverige där det redan är fest och det firas för fullt det är i staden Örebro. Igår blev det klart att Örebro spelar Elitseriespel säsongen 13/14! STORT GRATTIS fans och spelare! jättekul för oss att se lite nya ansikten och något annat lag än samma gamla vanliga. Inte är det så himla långt att åka heller om jag skulle vilja se Örebro - Brynäs någon match nästa säsong.
 
Det ser även ut att bli ett återtåg för kära Leksands IF. Laget behöver bara ta 1 poäng av de 3 matcher som återstår, vilket ser riktigt ljust ut och vi kommer att få se Leksands IF i Elitserien i vinter. Men jag väntar med ett grattis tills det är klart på riktigt. Det finns lite andra tankar och funderingar jag har kring Leksands IF så jag väntar med dom till ett senare inlägg. Men en sak är klar, Leksingarna kan iallafall sätta champagnen på kylning, för under de närmaste dagarna kommer det bli klart!
 
Det blev mycket hockeysnack så här på självaste långfredagen. Men det mår vi inte dåligt av, iallafall inte jag. Återigen stort grattis Örebro!! och ett litet grattis även till Linköping som snodde den första semifinalmatchen i Skellefteå.
 
    Grattis Örebro!
 
Och grattis Linköping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0