Finns det något lag som kommer kunna stoppa Skellefteå AIK?

5-0 i baken i Skellefteå och 7-3 i baken ikväll i Läkerol arena. Det ser mörkt ut för Gävlelaget, riktigt kolmörkt faktiskt. Skellefteå är egentligen bättre på alla positioner. De är som iglar i boxplay, de spelar runt och gör ofta mål i powerplay, de hittar passningar, små, enkla och bra passningar dessutom. Skellefteås målvakter spelar stabilt och ser lugna ut. De kör helt enkelt över Brynäs.
 
2-0 i matcher till Skellefteå, och frågan är om inte Brynäs spelar sin sista hemmamatch för säsongen på måndag? man ska inte ge upp som supporter men jag ser att Skellefteå är ett mycket bättre och stabilare lag än vad Brynäs är. Sen ser man klart och tydligt att det är Skellefteå som har det där lilla flytet med sig, de får ganska enkla mål, men är förtjänta av dom också såklart men det är just det där lilla flytet som behövs för att ett lag ska gå hela vägen. Brynäs hade det förra säsongen, Skellefteå har det nu, frågan är egentligen bara...finns det något lag som kommer kunna stoppa Skellefteå? Jag är faktiskt tveksam...många säger att Luleå kan det, men nja möjligen HV71. Jag vet faktiskt inte. Men som det ser ut nu så tror jag Skellefteå går hela vägen, det betyder alltså att jag har gett upp hoppet för en semifinalplats för Brynäs? svaret är tyvärr ja, det finns inte mycket som talar för att Brynäs ska vända detta, kanske möjligtvis att man snor en match och vinner på måndag i Läkerolen. Men annars är det bara att säga "glad sommar" och bättre lycka nästa säsong Brynäs.
 
Klacken var annars riktigt kanonbra idag! höll igång matchen igenom och hördes riktigt bra. Sen var det en riktig fin hälsning till Mads Hansen som kommer att lämna Brynäs efter den här säsongen. "Tack för allt" vet jag att det stod sen stod det 24 också, mycket fint gjort! och efter matchen såg man verkligen Hansens tacksamhet över det fina som stod på banderollen. Han kommer bli grymt saknad! han var verkligen en spelare som hejade i alla lägen och som även gav 100 procent i matcherna. Tråkigt att han lämnar Brynäs IF...
 
Ny match på lördag alltså, på min födelsedag och allt! men jag har inga förhoppningar på vinst då heller ärligt talat. Nu låter jag negativ igen, skärpning! Brynäs kommer att ge Skellefteå en match på lördag var så säker! mer säger jag inte!
 
Roligt föressten att Leksand vann sin första match i kvalserien ikväll. Är det någonting jag hoppas på så är det att Leksand tar sig till Elitserien. Jag skiter fullständigt i det ekonomiska, sportsligt så skulle det bli så bra matcher och enorm stämning. Och supporterresor till Leksand lär det bli också! Ärligt talat så blir jag riktigt glad om de lyckas ta sig upp!  forza LIF !! mer Gävledaladerbyn åt folket!
 
Nu bryter vi ihop och kommer igen! Kämpa Brynäs!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0