End of story...

Säsongen är över för de regerande svenska mästarna Brynäs IF, nu ska ett nytt lag bli svenska mästare 2013. Brynäs åkte ut i kvartsfinalserien mot ett OTROLIGT starkt Skellefteå AIK. Jag ser att laget är otroligt revanschsuget efter två raka finalförluster. Jag ser att inget lag kommer att kunna stoppa detta Skellefteå. Den skridskoåkning Skellefteå bjuder på får hela Elitserien att bli lite smått avensjuka. Man hade väldigt enkelt mot Brynäs iallafall att åka "sönder" backarna, men då ska vi veta att Brynäs hade inte den starkaste backuppsättningen den här säsongen heller. Men det är så otroligt mycket som har fungerat bra för Skellefteå. man har två mycket stabila målvakter, och man har fyra kedjor som producerar, vilket är grymt viktigt i ett slutspel. Något som är minst lika viktigt är poweplay och boxplay, där är Skellefteå grymt starka. Så det lag som får möta Skellefteå AIK i en semifinal får det riktigt riktigt tufft.
 
Sen kan jag tycka att Skellefteå inte har satts på prov riktigt ordenligt heller. Laget var klasser bättre än Brynäs. Möter Skellefteå ett lag som Färjestad eller HV71 i en semi så får man det tuffare, men jag ser ändå inte att något lag ska kunna stoppa detta Skellefteå AIK.
 
Brynäs gör annars en ganska dålig säsong. Men vi alla visste att säsongen efter ett guld blir otroligt tufft. Och det blev den. Men vi ska också komma ihåg att man drabbades av otroligt tunga skador, helst på backsidan. Lars Jonsson blev sjuk, Simon Bertilsson skadad. Och en som Simon betyder otroligt mycket så det var mycket tungt att han försvann. Sen Dennis Persson blev skadad en lång tid. Det var många viktiga spelare som försvann och det tog på laget. Helst på backsidan. Men det är många forwards som inte har visat vad dom egentligen kan. Det känns bra att det kommer att rensas mycket i laget till nästa säsong. Jag tror att det behövs. Sen en sån som Robin Rahm, inget illa om honom. Men jag vill inte se honom i Brynäströjan längre. Han kanske har gjort 2-3 bra matcher. men annars ser han bara ostabil och darrig ut under matcherna. Tycker jag iallafall. Nog att man måste ha tålamod med honom, men jag tycker inte han visar att han är en riktigt bra målvakt. Så undra om han blir kvar? och isåfall med vem? för Honken slutar väl? eller? frågorna är många men svaren är få. En sak är klar, Brynäs IF kommer att bli starkare och ett bättre ishockeylag till nästa säsong, var så säkra. Då tror jag att vi får se ett riktigt topplag i Elitserien igen!
 
Brynäsklacken ska hyllas!! Alla har gjort ett toppenjobb i klacken den här säsongen. Inte minst våran klackledare. Att vara klackledare är jobbigare än vad man tror, så ett stort tack till honom! Jag vill se ännu mer sång och glädje nästa säsong. Och någonting måste hända på ståplats, så man får en "aktiv" ståplats där det ska sjungas mest hela tiden. Och sen finns det platser för dom som inte vill sjunga men bara klappa eller något sådant. För det gäller att vi alla samlas på ett och samma ställe i klacken för att höras som mest! Men klacken har varit fantastiska säsongen rakt igenom! Det är inte bara av mig som vi får beröm...kolla in detta från Twitter!
 
Tommy Jonsson skriver:
Känns jäkligt tungt nu när säsongen är över! Ett stort tack till alla supportrar
 
Simon Bertilsson skriver:
Tack för i år alla brynäsare. Nästa säsong kommer vi starkare än någonsin. Brynäsklacken grymt stöd alltid
 
Mattias Pettersson (materialförvaltare) skriver:
Tränare, ledare och spelare kommer och går i en klubb, supportrarna finns dock alltid kvar!
Tack alla ni för i år!
 
Det värmer såklart otroligt mycket att se att spelare och ledare uppskattar det vi gör på läktaren! Igår skrek jag så jag fick ont i halsen. Efter matchen stod många i klacken kvar och hyllade ändå vårt Brynäs med sång och glädje, trots den otroliga tomhet som la sig som ett täcke över isen och Läkerolen. Det klacken gjorde igår kallar jag för kärlek. Trots att laget har åkt ur slutspelet så finns såklart kärleken med hela tiden. Och Brynäs svarade på bästa möjliga sätt igår, laget kom ut på isen och klappade och gjorde vågen mot oss Brynäsare. Det var så otroligt bra gjort och på något sätt så kändes det ändå rätt så bra när man gick hem från Läkerol arena. Det var som ett stort fett TACK FÖR DEN HÄR SÄSONGEN ekade i mitt huvud efter Brynäs fina hälsning. Vägen hem kändes lång men tänker man tillbaka till förra våren så blir man genast lite varm igen. Nu är det ett annat lag och supportrar som får uppleva den otroliga glädje som utspelar sig vid ett SM-guld. Jag är oerhört glad att något annat lag får uppelva det. Och mest av allt så hoppas jag att just det blir Skellefteå AIK och deras supportrar, jag tycker dom är värda det nu! 
 
Tro det eller ej, men nu tar mitt hockeyliv en paus, och återkommer igen någon gång i augusti när det nya Brynäs IF intar isen igen. Men min blogg kommer inte att läggas ner så länge, nej nej, jag kommer att uppdatera om det "nya" lag det kommer att bli. Vilka spelare får gå? vilka spelare kommer? så jag och bloggen tar inget sommarlov. Sen ska det följas upp vilket lag som tar SM-guldet säsongen 12/13.
 
Tusen tack Brynäs IF och alla supportrar för den här säsongen! jag hoppas vi ses nästa säsong också! Det här var min 5:e säsong som trogen Brynässupporter, jag hoppas det blir många år till! ha det bäst!!
 
 
Hejdå och tack för den här säsongen säger Calle Järnkrok!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska järnkrok va kvar i brynäs nästa säsong????
hooooppaaas!!

2013-03-19 @ 11:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0