NHL - Alla supportrars dröm!

NHL,National Hockey League är en liga dit alla hockeyspelare vill, det spelar ingen roll om pojken är 5 eller 18 år, alla vill spela i världens bästa hockeyliga. Vad är det som egentligen lockar? självklart måste det vara pengarna som lockar mycket, det går inte att jämföra lönerna i NHL med svenska SHL. Vad mer? självklart att få spela med världens bästa hockeyspelare. Sen tror jag också att publiken är ett häftigt nummer för sig. De kommer nära isen och spelarna har publiken på väldigt nära avstånd, vilket jag tror blir en häftig upplevelse för hockeyspelarna också.
 
NHL är en liga dit alla hockeyspelare vill, men det finns supportrar som skulle göra allt för att komma till NHL och se den fantastiska hockey som spelas där och även få se världens bästa hockeyspelare, en av dom är jag.
 
Tänk dig som Brynässupporter, och du får se Niklas Bäckström eller Jakob Silfverberg göra entré på isen och publiken runt omkring dig är helt vilda, och mitt i allt sitter lilla du och känner en enorm stolthet, ja du till och med ryser lite lätt i kroppen när du ser någon av deras ryggar "Bäckström" "Silfverberg". Du har sett dom i laget de har vuxit upp i, nu ser du dom i en helt annan värld. Så långt bort Gävle och Brynäs IF du kan komma. Skulle inte det vara häftigt? självklart bär du också en tröja av namnet "Bäckström" eller "Silfverberg" beroende på vilket lag du väljer att se. För mig är båda lika stora.
Jag skulle verkligen göra allt för att få se en NHL-match. Jag hoppas och ber om intresset för ishockey sitter kvar att jag får uppleva en match innan jag dör. Helst inom snarast framtid då grabbarna är ganska unga fortfarande. Men det återstår att se. En dröm är alltid en dröm, jag vet att drömmar kan slå in, Brynäs vann SM-guld 2012 vilket var en stor dröm jag ville uppleva, vem säger att jag inte sitter på min livs första NHL-match om några år? Ska bara vinna några miljoner först.
 
Jag kommer aldrig kunna spela i världens bästa liga, men jag kommer kunna se en match i världens bästa liga. För mig är det större!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0