Brynäs IF på sommarkväll!

En helt vanlig onsdag på Stortorget, solen skiner och det vankas sommarkväll med artister som till exempel Sean Banan. Dock var det inte bananen som lockade denna gång, utan det var något helt annat. Ett svart, gult och rött tält stod nämligen på Stortorget och glänste över hela Gävle stad. Souvenirer och tävlingar erbjöds. Sedan kom det allra bästa, spelarna! Dock inte alla 24 spelare men fyra av dom. Robin Rahm, Robin Jacobsson, Johan Harju och Jonathan Granström. Alla fyra var sig lik, fast det var fyra månader sen man såg dom sist.
 
Människor tog autografer, vilket inte jag gjorde, utan det räcker med dom hundra autograferna man har. Tror jag nöjer mig. Dock överdrev jag väl lite smått men kände inget behov av fler autografer.
 
En märklig sak mitt i all Brynäsglans var att ett barn kom in i tältet med helt fel logga på tröjan. Modo av alla lag, dock köpte mamman en Brynästiger till barnet. Frågan är vilket lag höll barnet på? Brynäs eller Modo? Eller var han i valet och kvalet? Hur det än slutar så vet vi alla att Brynäsare är vi alla innerst inne.
 
Trevligt var det dessutom att heja och prata med alla andra galna Brynäsare. Otroligt vad många fina och härliga människor man har lärt känna genom Brynäs, och fler lär det bli kommande säsong. Det är inte bara ishockey det handlar om när man är supporter, utan man träffar så många härliga människor. Man känner sig så hemma när man pratar med någon som älskar samma sak som jag själv.

Därför vill jag avsluta detta inlägg med att säga.  Nu börjar det roliga!!! Ispremiär på måndag 11.15 i Läkerol arena. Sen är det igång på allvar!

Brynäs IF är dom bästa!!!!

En vanlig dag på Stortorget i Gävle...
 Med extra glada miner...(Anders)
Två glada tjejer (Eva och Jessica)
Johan Harju läser något intressant?
Här trivs jag i Jonathan Granströms famn!
Robin x2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0