Brynäs IF behöver Elias Lindholm ett år till!

Truppen är spikad! eller? Just det, det var någonting som inte riktigt är klart ännu. Elias Lindholm vara eller icke vara i Brynäs till hösten. Hur gör grabben? Han kommer skriva på ett kontrakt med Carolina Hurricanes idag men frågan är om han blir utlånad till Brynäs en säsong innan han tar chansen i NHL.
 
Alla grabbars dröm är att spela i världens bästa liga, NHL. Jag lyssnade på Henrik Lundqvist sommarprat i början av juli och det fick mig verkligen att inse att det är dit alla vill nå, gärna så snabbt som möjligt också. Du tjänar massvis med pengar och du får spela med världens bästa spelare. Vad kan få dig att inte skriva på ett kontrakt liksom?
Henrik Lundqvist berättade också att ett SM-guld här hemma i SHL spelar inte ett dugg roll när du nu kommer till NHL, det skiter klubben helt i. Det är nu du som spelare ska vara som bäst. På campen tog spelarna i så mycket så de spydde till höger och vänster, är verkligen Elias redo för detta äventyr nu? endast 18 år gammal?
 
Självklart är min åsikt att Elias ska stanna ett år till i Sverige innan han drar till NHL, konstigt om jag ville annat. Brynäs IF behöver honom, publiken behöver honom! Jag hoppas verkligen att Carolina lånar ut honom till Brynäs ett år så Elias får bygga på sig lite mer och bli ännu bättre i både skridskoåkning och en vassare målskytt. Men vi alla vet att drömmen är NHL och världens bästa liga, men var lite KLOK nu Elias!! För åker du över och misslyckas så kan drömmen vara i kras, nog för att chansen finns igen, men jag tror att det är bättre att han verkligen är redo innan han åker över. Men vem vet han kanske är redo redan nu? Men vi Brynäsare ber till högre makter att Elias stannar i Brynäs ett år till. Chansen kommer igen Elias!
 
Jag och Elias på Brynäsdagen på Stortorget
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0