Visa Hjärta!

Nedböjda huvuden, spelare med 0 självförtroende, för enkla insläppta mål, en målvakt som inte presterar, en kapten som tar onödig utvisning, för klena backar och en klack som invarderades av Högskolestudenter.
 
Där har vi sammanfattningen av kvällens match i Läkerol arena mot Färjestad. 7-1 till Färjestad, ganska enkla poäng till Karlstadlaget. Jag vet inte hur Brynäs IF mår just nu men inte kan dom må bra och det gör inte vi supportrar heller. Honken släppte in alldeles för enkla mål i dagens match, puckar som egentligen han ska ta alla dagar i veckan, någon puck gick mellan benen, någon puck slogs in efter en onödig retur. Backarna står och tittar på och tror att det är rena cirkusen dom är på, att det är motståndarlaget som står för kvällens underhållning liksom. Riktigt så funkar det inte, men man kunde tro det ikväll. Och anfallsspelarna hade liksom fått en gratisbiljett till underhållningen, för framåt hände det inte mycket. Det var Färjestad som ägde den här matchen och som ibland visade ett riktigt fint klapp-klapp spel, där snackar vi om självförtroende, i Brynäs är det rena rama begravningen. Nu låter det här väldigt väldigt dåligt, men just nu är det tyvärr inte bättre. Jag önskar jag kunde spola tillbaka tiden till förra årets vår ungefär, då kan vi snacka fest. Men det funkar inte så, nu är det som det är och guldet det var då och laget ser helt annorlunda ut nu. Men för det så ska inte ett lag vika ner sig så här totalt.
 
När laget behöver som mest stöd och en klack som ekar i arenan, då släpper man in en massa studenter från Högskolan, och många av dom är engelsktalande och väldigt många stod och höll på med sina mobiler och filmade och tog kort. Det är jättebra att man låter studenter gå på hockey gratis! men att ställa dom mitt i Brynäsklacken är för mig helt galet! helst när de bryr sig mer om sina kameror och mobiler än själva matchen. Ha en sektion på sittplats istället som Brynäs IF brukar göra när de bjuder in skolor och så. Det här gjorde att kvällens klack blev näst intill värdelös. Faktiskt lite dåligt av Brynäs IF! Det var bättre tryck på klacken i tisdags när vi var mycket färre människor, än vad det var idag när ståplats nästan var fullt. Tycker inte att det är rättvist mot oss som står och hejar och sjunger på laget varje hemmamatch. Sen säger jag inte att alla studenter inte sjöng, det var säkert studenter som sjöng men många gjorde det inte. Ett stort tack till klackledaren i allafall! du gjorde ett kanonjobb! Men Brynäs IF borde tänka igenom detta och dela upp ståplats så det blir en "aktiv" ståplats och en ståplats där man inte sjunger. För som det är nu så funkar det inte. Vi som sjunger är värda att höras mer i arenan! helt klart!
 
Klacken slutade denna kväll med att ge en hälsning till laget: "Visa hjärta!!" Ja, det gjorde riktigt ont när vi sjöng den ramsan, men det är sanningen, det Brynäs inte gör nu är att de inte spelar för märket på bröstet. Det gör säkert det till en viss del, men inte tillräckligt tyvärr. Nu tycker jag att varenda jäkla spelare ska gå hem och titta sig själv i spegeln och fundera på vad det är som händer, och varför inte svära lite för sig själv....För detta fungerar inte och på något sätt måste de komma ut ur denna kris. Jag tror aldrig jag har känt att jag bara vill hem, men efter två spelade perioder idag så kom den tanken upp, jag ville bara att den här matchen skulle ta slut....men på något sätt så stod jag kvar och kommer själklart alltid att göra, för kärleken till detta lag är stort, ja ibland undrar jag om inte den är för stor!
 
VISA HJÄRTA !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0