Varför inte en supporterlokal till oss Brynäsare!

Viktig match ikväll för Brynäsgrabbarna, hoppas naturligtvis på vinst! Jag kräver faktiskt det ikväll, punkt slut.
 
Men det var inte om kvällens match det här inlägget kommer att handla om, ne något som har med oss supportrar att göra. Nu har Brooklyn tigers fått ställa in yttligare en supporterresa, den här gången var det tänkt att fylla en buss upp till Timrå den 18 januari, men det var för få som anmälde sig åter igen. Jag är en av dom som inte har anmält mig. Men dels har jag inte så mycket pengar och sen har jag andra planer den fredagen. Men visst är det oerhört tråkigt att man inte får iväg några supporterbussar till bortamatcherna. Vad beror detta på? 
 
Jag själv kan ärligt säga att det känns inge roligt längre att åka med Brooklyn tigers, vad det beror på vet jag inte, men det är mycket roligare att åka privat och med ett kompisgäng. Det är oerhört tråkigt att det ska kännas så tycker jag själv, för det är ju oerhört roligt att glädjas med 30 supportrar till, men tyvärr så har jag inte känt den känslan när jag har åkt supporterbuss. Eller jo, i slutspelet var det grymt. Men vad är det som fattas för att det ska bli ett härligt supportergäng igen? 
 
Det känns som om man måste hitta på någonting, om Brooklyn tigers och Brynäs kan samarbeta lite och utveckla det här, för som det känns nu så känns det helt ärligt väldigt dött. Man går till sin plats på ståplatsläktaren och hejar fram Brynäs IF, man pratar med några andra supportrar som man har bra kontakt med. Men annars blir det inte så mycket mera. Vilket är lite tråkigt, för visst skulle det vara roligt att hitta på någonting med de andra 100 trogivna supportrarna. 
 
Jag bara älskar det HV71 har. North bank supporters har en egen supporterlokal i anslutning vid Kinnarps arena. Dit kan supportrar gå för att ladda upp inför match och snacka hockey. Sen efter matchen kan man gå dit och prata om matchen och dricka lite eller bara sitta och prata om matchen eller allmänt. Där snackar vi om gemenskap bland supportrarna! Det behöver absolut inte vara någon stor lokal, utan bara en liten. Där man samlas och hittar på saker och ting kanske. Istället för att ha ett litet fjantigt bås precis vid ståplatsläktaren i Läkerol arena. Självklart förstår jag att detta kostar oerhört mycket pengar, men skulle inte Brynäs IF kunna hjälpa till? för utan supportrar och en bra gemenskap så skapas det inget bra tryck på läktaren, tro mig! 
 
Jag har varit inne i HV71:s supporterlokal, alltså "North bank supporters" lokal. Det är inte så mycket, mycket enkelt men ändå väldigt trevligt. Dom har till exempel supporterklubbens märke uppe på ena väggen i lokalen, annars är det mycket enkelt. När man kommer dit så märker man direkt att det finns en otrolig gemenskap bland supportrarna. Det går egentligen inte att jämföra med dom och vi. När man går in där så tänker jag varje gång att, varför i all sin dar har inte Brynäs IF eller Brooklyn tigers det här? 
 
Jag hoppas verkligen att man tänker över det här med supportrarna och en egen supporterlokal. Funkar det inte så funkar det inte. Hur gör de andra supporterklubbarna i Sverige för att överleva eller att skapa gemenskap bland supportrarna? har man studerat andra supporterklubbar? det här är oerhört intressant, jag önskar jag hade mer tid, för då skulle jag själv ta tag i problemet och undersöka. Men studier går före. Någonting måste hända, annars ligger Brynäs supporterklubbar snart i graven. tyvärr....
 
Om vi skulle kunna ordna en supporterlokal så lovar jag att gemenskapen bland oss supportrar blir mycket bättre och folk kanske kan stå tätt ihop i Brynäsklacken och skapa det tryck som kan skapas, istället för att människor står lite här och där och ljudet blir inte alls lika högt. Jag tänker bara på Brynäs bästa och supporterklubbarnas bästa! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0