Är kvalserielagen redan klara?

Tung förlust för oss Brynäsare igår när Brynäs forlorade med hela 6-2 mot HV71. Spelet ville sig inte riktigt och det var ett svagt försvarsspel av backarna. Samtidigt som "Honken" släppte in några enkla mål. Det var inte många som var bra igår. Johan Harju är den som kanske är bäst i Brynäs just nu, han har verkligen hittat målformen. Sen en spelare som Sebastian Enterfeldt som alltid ger 100 procent, hur läget än är i matchen så jobbar han alltid stenhårt, det är en spelare man verkligen älskar att se i sitt lag. Samtidigt får man inte glömma bort att Brynäs mötte ett väldigt koncentrerat HV71 och man spelade väldigt smart måste jag säga. Brynäs var inte alls med i matchen. Sen av någon anledning så kändes HV-spelarna mycket tyngre och större än Brynässpelarna, vet inte varför, men det var bara en känsla jag fick i gårdagens match. Det är bara att sparka av sig den här förlusten och komma igen redan i morgon mot Modo i Ö-vik. Jag tror på ett revanschsuget Brynäs på isen! 
 
Men nu till något helt annat. Det är nu serien verkligen ska avgöras och lagen ska placera sig så bra som möjligt i tabellen. Men i Elitserien ser det nästan avgjort ut vilka två lag som går till slutspel. Så här ser botten ut i Elitserietabellen. 
 
8. Frölunda 54 p
__________________
9. Växjö 43 p 
10. AIK 41 p
_________________
11. Timrå 34 p 
12. Rögle 30 p
 
Så här ser alltså botten av Elitserietabellen ut. Med 18 omgångar kvar så ser det ut som om det blir Timrå och Rögle som kvalar. Ska det inte ens bli spännande kring strecken den här säsongen? det ser inte så ut faktiskt. Visst kan Timrå komma närmare AIK, det tror jag säkert, för AIK har på sistone inte varit så bra. Men samtidigt känns Timrå och Växjö som de absolut sämsta lagen i säsongens Elitserie tyvärr. Det skiljer 11 poäng mellan Växjö och Frölunda som nu har den sista slutspelsplatsen. Kan det hända något där? Det är frågan. 
 
Hur det än slutar så tror jag att de Allsvenska lagen har världens chans att ta sig upp i Elitserien den här säsongen, alltså dom Allsvenska lag som tar sig till kvalserien 2013. De absolut sämsta lagen i Elitserien är just Timrå och Rögle. Jag har inte sett deras matcher så mycket, mer än de matcher de har spelat mot Brynäs. Men Det är två lag som verkligen måste kämpa för att hålla sig kvar i högsta ligan. Timrå har varit i kvalserien i många år nu, och klarat sig, men snart gör dom det inte, kanske redan till våren att de flyttas ner till Allsvenskan. Det är svårt att säga, men enligt mig så har lag som just nu ligger i toppen av Allsvenskan chansen att ta sig till Elitserien, det är lag som Leksand, BIK Karlskoga och kanske Djurgården om de tar sig till kvalserien. Jag tror inte det skiljer så värst mycket från det allsvenska spelet och Elitserien. Det har gjort det tidigare säsonger men nu är det helt andra förutsättningar. Timrå och Rögle är två lag som jag tror Leksand och till exempel Karlskoga kan slå. Ska iallafall bli spännande att följa denna avslutning på både Allsvenskan men framförallt Elitserien. 
 
54 poäng kvar att spela om i Elitserien, nu KÖÖÖÖR vi !!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0