3 poäng och 3 kilo självförtroende tack!

Igår kom ännu en förlust för Brynäs IF. En förlust som skulle ha varit en vinst, helt klart! i slutet av matchen gör Christian Djoos 1-0 till Brynäs, då trodde vi alla att vi ÄNTLIGEN fick gå hem glada från Läkerol arena. Men Brynäs har verkligen inte marginalerna med sig och AIK kunde kvittera till 1-1 innan matchen var över. Otroligt tungt måste jag säga, det Brynäs behöver just nu är 3 poäng och 3 kilo självförtroende. För just nu är det inte mycket som stämmer tyvärr. AIK kunde även ta bonuspoängen i förlängningen. Jag var förbannad efter gårdagens match, jag tycker inte AIK var värda segern, Brynäs var det bättre laget på banan, sköt nästan 40 skott på mål och 1 skott gick i mål. Det kan vi tyvärr kalla ineffektivt. Det är nästan så att jag tycker synd om grabbarna, man ser att dom kämpar och kämpar men vinner inte matcherna, och bara det gör att laget säkert får ännu sämre självfötroende, för de vet att de jobbar, men tydligen inte tillräckligt.
 
Nu gäller det att bara fortsätta jobba och fortsätta skjuta puckar på mål så kommer snart den efterlängtade segern. Som Brynässupporter ger man aldrig upp, fast det ibland kan låta som om man hatar allt och alla och dom spelar dåligt och gud vet vad, men en sak är säker, aldrig, aldrig kommer jag att lämna Brynäs IF från mitt hjärta.
 
Något glädjande mitt i det tunga är att guldhjälten Sebastian Wännström återvänder till Brynäs IF. Han har redan kommit till Gävle och kommer troligtvis träna med laget i morgon, och till och med spela matchen mot Färjestad kanske? Kan Wänna få igång detta lag tro? hans energi kan säkert skapa ett bättre spel hos Brynäs. Jag tycker att det är jättekul att han väljer att återvända hem igen. Men visst är det någon back Brynäs behöver egentligen? Men kul att Wännström spelar i Brynäs igen, välkommen hem!
 
I morgon väntar en tuff hemmamatch, det är Färjestad som kommer på besök. Men jag ber till högre makter att den efterlängtade 3 poängaren kommer då. Tvåla dit det där dansbandslaget nu och visa vilka som vann semifinalen i våras! Det här gör vi tillsammans, vi på läktaren skapar energi till laget på isen, nu är det bara för laget att ta tillvara på den energin. Tillsammans mot 3 poäng!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0