Vad är sant egentligen?

Att mötas av rubriken "Det råder total kaos i Brynäs" när man läser GD på tisdagsmorgonen är inte roligt! Det får än att fundera ännu mera vad som händer i föreningen, och framförallt varför gå ut med en sån här sak NU när det råder superviktiga matcher under veckan, där laget borde sätta fullt fokus på. Att det ska vara konflikter mellan spelare och Tommy Jonsson, och att Tommy inte alls kan prata med Gunnar Persson kanske kan vara sann till viss del, inte vet jag. Men min åsikt är att man aldrig skulle ha tagit in Gunnar Persson i Brynäs, jag tror att Janne Larsson och Tommy Jonsson hade klarat det här utmärkt ändå. Men nu är det som det är och Brynäs IF MÅSTE lägga allt fokus på kommande avslutande Elitseriematcherna.
 
Nu på eftermiddagen har Brynäs själva kommit ut med en artikel i GD där man förklarar hur läget är. Och att det absolut inte råder någon konflikt mellan spelare och ledare och att spelare och ledare har samtal hela tiden om läget i laget. Sen att de tycker att det är dåligt att dom själva inte har fått läsa artikeln innan den publicerades.
 
Vem får ens uttala sig om något sånt här korkat!? Det är någon som är mycket insatt i Brynäs IF som har gått ut och sagt att det är total kris i laget. Fast det inte alls stämmer...eller?? Vem nu den här personen är så är det jävligt korkat, ursäkta men Brynäs IF berör så otroligt många människor, bara man skriver ett litet inlägg om laget eller om att vissa spelare är så jäkla dåliga, så får man påhopp direkt. Därför ska man vara mycket försiktig på det man säger och skriver om Brynäs IF. Det vet jag av erfarenhet faktiskt. Jag och några vänner var ju med i just GD när vi hade åkt till Luleå och Brynäs förlorade matchen med 8-1. Vi fick höra på twitter att vi var värda pengarna tillbaka och allt möjligt...GD ringer upp mig och jag berättar som jag kände och tyckte..sen dagen efter publicerades en artikel som sa någon mycket värre än vad jag hade beskrivit det, det är dåligt av GD att man inte får läsa artikeln före innan den publiceras...så vet precis hur det känns Brynäs IF! vi fick ju även skicka en ursäkt till Brynäs IF efter GD:s artikeln för vi tyckte inte att den stämde för fem öre!
 
Brynäs IF berör, och det är såklart jätteroligt....men i detta läge laget är just nu och så viktiga matcher som det är kvar av grundserien så tycker jag inte att man ska gå ut med sån här information nu! inte alls om det inte alls stämmer! Den här personen som har sagt det här till GD ska vara mycket insatt i Brynäs IF, betyder det här att Brynäs IF ljuger?
 
En tanke som slog mig nu är att om informationen stämmer att det är konflikter mellan spelare och ledare men att föreningen måste säga det omvända för att kunna hantera och fokusera sig på kommande avslutande omgångarna i elitserien..jag vet inte, men jag vill såklart tro att den här personen som har sagt det här har fel..och att det är Brynäs IF som är ärliga och säger sanningen. Men som sagt jag vet inte..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0