Till och med Per Ledin skakade på huvudet åt det som hände i Skellefteå kraft arena igår!

När man tror att Brynäs har vänt på den här krisen så kommer nästa käftsmäll. Senast mot Växjö på hemmaplan vann Brynäs efter straffar, och vi alla Brynäsare jublade och var riktigt nöjda, nu hade väl ändå vändningen kommit?, nu skulle väl Brynäs börja vinna igen?
 
Förlust med 9-1 mot Skellefteå i Skellefteå kraft arena igår. Jag skäms när jag skriver siffrorna, det är siffror i bandy eller tennis, absolut inte i ishockey! Jag kommer inte analysera den matchen så värst mycket, det orkar jag inte lägga energi på ärligt talat. Jag såg inte ens matchen, jag var så elak att jag följde med pojkvännen till Timrå och såg Timrå-HV71 istället, och det kanske var tur det, där fick man se en bra hockeymatch iallafall. Vad Brynäs IF håller på med just nu kan ingen jävel svara på...ne inte ens expertkommentatorerna...och om det är någon som ska kunna svara på denna kris så är det väl ändå Tommy Jonsson? ne istället håller han händerna i byxfickorna och har absolut ingen förklaring på detta problem..men hallå Jonsson!
 
Säg som det är Tommy Jonsson! backarna är för svaga och gör bort sig fullständigt i varenda match, anfallsspelet har låst sig totalt, finns ingen som vill göra mål längre, målvakterna är alldeles för ojämna och håller inte alls under matcherna... Det är tyvärr så här det ser ut...AIK kommer allt närmare och det blir nog en avgörande match den 2 mars på hovet iallafall..usch hemska tanke. Brynäs är inte värda någon slutspelsplats om dom spelar så här pass uselt! aldrig i livet! Ge den till AIK, dom är mer värda den....
 
Till och med Per Ledin i HV skakade på huvudet när han fick reda på resultatet i Skellefteå. Han villa skaka hand med mig och tacka för stödet uppe i Timrå, men jag sa då att jag hejar på Brynäs så nej tack. Han skakade lite lätt på huvudet och sa BRYNÄS, det gick tungt idag såg jag sa han...jo tack det känns riktigt tungt just nu sa jag tillbaka. Han var verkligen jättetrevlig. Man ska inte glömma bort att dom spelarna också bara är människor och det finns absolut ingen anledning att hata spelare utanför isen. Sen kan man tycka att dom är lite småfula på isen, men det är en annan sak. Det var nästan han som glädje min kväll den här tunga kvällen. Det låter ju inte bra, en HV-spelare gör en glad när det går åt skogen för Brynäs...jo men så illa är det just nu.
 
Att Brynäs skulle förlora gårdagens match mot Skellefteå var väl ganska väntat...men att förlora med 9-1 är absolut inte tillåtet! det gör verkligen ont i ens Brynäshjärta när det går så illa för laget...man hörde människor i E.on arena skratta lite lätt åt resultatet i Skellefteåmatchen, där gick man som Brynäsare och försökte koppla bort kommentarerna, men det var svårt..det var en jäkla tur att jag valde att lämna Brynäsmössan hemma. Den hade jag inte velat ha på mig den här kvällen. Inte i E.on arena iallafall!
 
Nu väntar en superduperjätteskitaviktigmatch i Läkerol arena på lördag mot Rögle! jag vill kalla den en måstematch. Nu får fan Tommy Jonsson ta ur händerna ur byxfickorna och grabbarna på isen måste VILJA vinna! KÄMPA!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0