Större hat till Färjestad!

Vi börjar närma oss premiärmatchen i säsongens SHL. Brynäs ska som ni säkert alla vet krossa Leksand i Tegera arena den 14 september. Det ska bli skoj, hoppas bara jag får biljett till den matchen. Den matchen måste man bara se!
 
Men en tanke som slog mig är att Leksand och Brynäs är ju ett riktigt Gävledaladerby och "hatkärleken" sitter kvar, eller? Hur det än är så är det ju lite speciellt att möta just Leksand. Har alltid vart. Men i min generation och de lite yngre så har man inte vart med från "början" och vet liksom inte vad det är för känslor mellan lagen. Nu har inte Leksand lirat i Elitserien/SHL på ett bra tag så det kanske har försvunnit lite, vad vet jag. Nu har vi ännu inte mött Leksand i SHL den här säsongen men min känsla är ändå att i mig finns det mer och större hat till laget Färjestad än till Leksand. I alla fall som det ser ut just nu, sen kan det ändras under säsongens gång. Men som det känns nu så är det så. Det känns mer roligt och spännande att möta Leksand, det kommer vara fullsatt på matcherna och stämningen kommer vara grym. Det finns en stor förväntan hos mig när det gäller dom matcherna.
 
Färjestad känner i alla fall jag mer hat för och det kan vara historian från alla dessa slutspel då Brynäs åkte ut år efter år efter ha mött just Färjestad. Sen lyckades Brynäs slå ut dom i semifinalen i guldsäsongen 11/12. Snacka om lycka.
 
Men nu ser vi framåt till säsongens drabbningar lagen emellan. Färjestad ska krossas, Leksand ska krossas. Alla lag ska inte ha en chans mot just mitt Brynäs. Så det så!
 
Trevlig helg på er alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0