Elias Lindholm gick på "magkänslan"

Nu är det alltså klart att Elias Lindholm lämnar Brynäs IF och åker över till NHL och Raleigh, North Carolina. Rätt eller fel? Tydligen har Lindholm tvekat mest hela tiden hur han ska göra, men tar ändå beslutet att åka till NHL och försöka ta en plats i Carolina. Dumt anser jag, är en spelare minsta tveksam så tycker i alla fall jag att spelaren ska stanna ett år till i tryggheten och växa på sig ännu mera. Vem säger att han är mogen för NHL redan nu? på Brynäs hemsida säger Lindholm att han vill ta chansen nu, för väntar han så kanske Carolina tar spelaren som blir draftad till sommaren, så han är tydligen lite rädd att han ska få platsen istället. Men herregud, Lindholm har TALANG en grym talang har grabben. Gör han en grym säsong i Brynäs ett år till så tror jag verkligen att Carolina vill ha han över till nästa säsong. Men hans framtid, hans beslut. Men enligt mig känns det korkat.
 
Min magkänsla är också att han gör en "Ekholm" spelar första delen av säsongen där borta men sedan återvänder till Brynäs i mitten av säsongen kanske. Bara en magkänsla jag har. Sen kan han platsa direkt i laget och göra stor succé vilket jag verkligen önskar, för hans skull. Men frågan är om han är mogen för det redan nu? spännande att se hur det går för grabben. Riktigt tråkigt att vi Brynäsfans inte får se honom mer i Brynäströjan, om han nu inte återvänder, men det är ingenting som Sundlöv och co har i tankarna. Nu måste Sundlöv öppna plånboken igen, någon måste väl in för att ersätta Lindholm? frågan är bara vem?  
 
Jag Alexandra önskar Elias Lindholm all lycka till i NHL och Carolina! klubben har verkligen fått en talang i laget. Lindholm kommer bara bli bättre och bättre, var så säkra!
 
Hoppas Elias lyckas i NHL, vi Brynässupportrar kommer sakna honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0