15 dagar kvar - "Mäktigt" är ordet i premiären!

Där kom bekräftelsen! Jag kommer sitta i en av tre bussar från Gävle till Leksand den 14 september! Vilken lycka, vilken glädje, vilken otrolig förväntan! Jag överdriver inte, för mig är detta en upplevelse jag sent kommer att glömma, hoppas jag i alla fall.
 
Att vara riktigt hockeyintresserad kan ibland vara riktigt jobbigt....du förstår att det är ett JÄTTEtryck till supporterklubben BSG supporterbussar till premiären mot Leksand. Därför sitter du vid datorn exakt klockan 19.00 då biljetterna släpps för resan. Direkt när du ser att det går att boka, klickar du i allt det fortaste du kan sen är det bara att skicka iväg och hoppas på det bästa att du är med på en av bussarna. Så går det till i min värld ibland.
 
Mina förväntningar på matchen och stämningen?
Självklart är det här en speciell match. Leksand spelar sin första match i SHL (Elitserien) på väldigt länge och då mot just rivalen Brynäs IF. Vilket självklart var ett önskemål från både Brynäs sida och Leksands sida. Nu är matchen bara 15 dagar bort. 13 bussar med Brynäsfans från hela landet samlas på en kortsida i Tegera arena, ca 650 Brynäsare kommer att hålla stämningen på ena sidan, på andra sidan kommer den stora blåvita klacken att hålla sin stämning, detta betyder att det kommer bli ett himla liv! en stämning lik en SM-final kanske? Dessutom gillar jag att klackarna kommer vara mitt i mot varandra, vilket det inte kommer vara i Läkerol arena.
 
Matchen i sig kommer nog vara ganska fartfylld, trots att det är första matchen på säsongen. Men publiken kommer att göra så att det blir en bra ishockey på isen, så brukar det vara i alla fall. Sen om det är en bra ishockey som spelas är en annan femma, men kommer nog vara ett spel där lagen byter chanser med varandra mest hela tiden. Lite fram och tillbaka hockey. Båda lagen kommer vilja vinna i alla fall, båda lagen vill visa att man är att räkna med i säsongens SHL.
 
Det här kan bli ett mäktigt möte! eller rättare sagt, det kommer bli ett mäktigt möte! Jag har aldrig upplevt ett riktigt Gävledaladerby, men nu är det dags! om 15 dagar! Jag är på plats! Jag kommer skrika mig hes så in i norden! Jag ska sjunga Brynäs IF till seger! man säger att publiken är den 6:e utespelaren, det ska vi allt visa i Tegera arena! Daladans och dalahästar skiter vi fullständigt i.....Det är seger som gäller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0