Vi Brynäsare måste ha tålamod!

Idag drog försäsongsträningen igång på allvar igen för Brynäs IF. När inte ens finalserien har spelats klart. Men förra säsongen var det Brynäs som spelade den och drog igång med försäsongsträningen cirka en månad efter än vad de gör nu. Men nu ska det köras hårt enda fram till midsommar. Det är en lång period där spelarna får träna upp det dom behöver.
 
Och på andra håll håller nog Micke Sundlöv och kikar efter några till pusselbitar som måste in i laget till nästa säsong. Det ryktas med en hel del spelare, men ingenting som har blivit klart än så länge. Kilström, Brodin, Sundh är bara några namn som har kommit upp på ryktesväg. men jag säger det igen, jag tror på saker och ting när Brynäs IF själv presenterar det på hemsidan. Det har varit så mycket nu att en bomb ska släppas då och då, men ingenting händer. Människor som skriver det verkar inte ha så mycket att göra. Det gäller som Brynässupporter att ha tålamod. Bara för att det inte händer någonting just just nu så behöver det absolut inte betyda att Sundlöv får de lite sämre spelarna. Absolut inte, utan det är bara att vänta och se vad som händer här framöver.
 
Klart är iallafall att målvakten Johan "Honken" Holmqvist blir kvar i Brynäs en säsong till. Det betyder oerhört mycket att han blir kvar i den förening han brinner mest för i hela Sverige. Han är nog ganska så revanschsugen skulle jag kunna tro. Ska bli spännande att se hur han håller den kommande säsongen. Målvakskollega blir då precis som förra säsongen, målvakten Robin Rahm. Som absolut inte gjorde någon kanonsäsong direkt. Men nu får han en lång och bra försäsongsträning som han inte fick förra säsongen. Nu får han starta med alla andra grabbar, vilket jag tror har en stor betydelse. Sen har Robin mycket att bevisa nu så här andra säsongen i Brynäs. Nu har han haft en säsong på sig att komma in i ishockeyn igen efter det som hände. Nu är det på allvar.
 
Dock hoppas jag verkligen att Brynäs unga målvaktstalang Jonas Johansson som har spelat med Brynäs J20 lag nu får chansen i A-laget nästa säsong. Mycket möjligt att så blir fallet tror jag. Ryktas om att han kommer bli riktigt bra. Så jag hoppas Brynäs IF vågar satsa på honom i någon match i vinter! Dock är killen bara 18 år men varför inte testa honom någon match för A-laget i vinter och testa hur det känns.
 
Annars händer inte så mycket i hockeyvärlden just nu. Eller jo det är nervösa Luleåsupportrar som får se sitt lag ta sig an Skellefteå imorgon kväll. 2-0 i matcher till Skellefteå står det. Och ska Luleå ha någon chans så måste laget vinna i morgon i den tredje SM-finalen. Men Skellefteå ser ut att vara en bredare trupp än Luleå. Men jag håller tummar och tår för Luleå i morgon, så vi får en riktig lång och spännande serie! Lycka till!
 
 
Honken stannar i Brynäs en säsong till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0