OJ OJ....Leksand mot Brynäs i premiären!

Ca fem månader kvar tills Elitseriepremiären för säsongen 13/14 går av stapeln. Men redan idag är det klart hur de två första omgångarna kommer att spelas! Brynäs IF kommer att möta Leksand IF i Tegera arena den 14 september. Wow vilken start på säsongen. Jag vet att det redan nu är tryck på biljetter och folk ringer och frågar om biljetter till respektive förening. Vilken match det kommer att bli, och vilken publikfest! Det gäller att vara i god tid om man ska ha någon chans att få biljett till matchen. Just nu kan man inte göra så mycket. Supporterklubben Brooklyn tigers måste ha sitt årsmöte först innan man ens kan tänka på nästa säsong. Men resa med supporterklubben till Leksand kommer det garanterat att bli, hoppas på två bussar till och med! Men som sagt, fem låååånga månader kvar....hur ska lilla hockeytokiga jag överleva!?
 
Brynäs första hemmamatch för säsongen 13/14 kommer att spelas mot de Svenska mästarna Skellefteå AIK. Det blir en rolig match det med, men premiärmatchen kommer ingen kunna slå!
 
"Vi knäcker Leksand som Leksand Knäckebröd!"
 
Hur går det med lagbygget till nästa säsong då tro? som Brynässupporter vet man inte så mycket ännu vilka spelare som kommer ansluta. Det jag vet är att det är en riktig dragkamp mellan Skellefteå AIK och Brynäs IF när det gäller Oscar Sundh. Han tror jag skulle passa bra in i Brynäs, så VINN honom Sundlöv! men alla förstår att det inte är lätt att vinna spelare hit och dit det är stor konkurens mellan klubbarna. Men en Oscar Sundh skulle Brynäs behöva, absolut!
 
Är det bara jag som tycker att det inte händer så mycket med Brynäsbygget? eller är det för tidigt ännu? eller hittar inte Sundlöv de spelare han vill ha? eller är det "typ" klart med spelare? man vet inte så mycket faktisk. Men rätt som det är så slår bomben ner och alla spelare på en och samma gång blir klar för klubben. Tålamod åter igen. Men hur länge ska vi behöva vänta för första nyförvärvet? Jo, jag vet att det tar tid med allt och allt ska stämma mellan spelare och klubbadress. Det är bara helt enkelt att luta sig tillbaka och vänta och se...för jag som supporter till Brynäs kan inte göra så mycket egentligen.
 
2 maj släpps spelschemat för hela säsongen!! tror ni att jag kommer sitta och studera varenda match och se vilka matcher jag ska och vill se nästa säsong?? SJÄLVKLART! Brynäs IF stöttar man land och rike runt!
 
Oscar Sundh, ett namn för Brynäs?
 
Oj vilken häftig premiär i Leksand!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0