Kilström klar...och Nytt arenanamn efter 2016?

Det var ju lite halvroligt, eller lättare sagt helroligt, bara några timmar efter mitt förra inlägg där jag klagade på att det inte händer så mycket med lagbygget i Brynäs inför nästa säsong...då presenteras det första nyförvärvet!
 
Lukas Kilström är klar för Brynäs IF! Han är en fysisk och tuff back som har en bra inställning. De två senaste säsongerna har han spelat i Luleå hockey. Han har gjort det riktigt bra dessutom. Han kommer bli en viktig pusselbit i Brynäs lagbygge säger tränaren Tommy Jonsson.
Så här säger Lukas själv på Brynäs hemsida:
– Det känns riktigt bra, säger Lukas Kilström. Jag ville flytta närmare hem, och när Brynäs visade intresse för mig så var det inte så mycket att fundera över. Jag ser fram mot att komma till Gävle och att få spela med Brynäs IF, det ska bli riktigt kul.
 
Jag önskar Lukas all lycka till i Brynäs IF!
 
Men nu till något helt annat. Eller om Brynäs handlar det såklart om, vad annars liksom?
Ulla Andersson som är Riksdagsledarmot här i Gävle stör sig på att Läkerol arena heter just det nu när Leaf fabriken läggs ner i Gävle. Hon vill att Läkerol arena ska byta namn snarast. Men Brynäs har ett avtal till 2016 och tills dess vill Hans-Göran Karlsson, klubbdirektör för Brynäs att arenan ska heta just Läkerol arena. Sen får vi se vad som händer. Men det är möjligt att en annan sponsor kan bli aktuell när avtalet har löpt ut.
 
Att Brynäs IF ska byta namn på sin arena redan nu tycker jag absolut inte! utan avtalet får gå ut innan, vilket det gör 2016. Sen kan man börja fundera på vilken sponsor som vill ta över och sponsra ett arenanamn. Viktigt tycker jag att namnet kopplas till Gävle iallafall. Att det handlar om någonting i Gävle. Man skulle ju kunna fundera lite på vad arenan skulle kunna heta efter 2016. Jag har just nu bara tre olika förslag.
 
Mina förslag:
1. Gävlebocken arena - Det har vi alla hört talas om när utomhusarenan fick det namnet. Men varför inte ha det namnet på självaste arenan? Bocken kopplar alla till Gävle stad. Jag tycker det var ett litet fyndigt namn.
 
2. Gevalia arena - Känns kanske inte så roligt, kopplas lite med ett annat kaffelag, Löfbergs lila arena (Färjestad) Men Gevalia är ju verkligen Gävle också!
 
3. Brynäs arena - Ganska logiskt kanske, men varför krångla till det?
 
Jag vet inte vad som fungerar och inte...men bara för skoj skull så ville jag testa lite vad som skulle kunna passa om det nu blir ett arenanamnsbyte. Har ni några förslag så kom gärna med dom! Vad skulle vi Brynäsare vilja att arenan heter efter 2016?
 
 

Kommentarer
Postat av: carina sedivy

varför inte ta tillbaka Gavlerinken..:)

Svar: hehe sant Carina! varför inte egentligen :)
Alexandra Egerfält

2013-04-25 @ 21:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0