Hur långt ska det få gå egentligen?

Nu kommer det här inlägget inte handla om ishockey, konstigt nog. Ne det kommer att handla om fotboll och en klubb som Djurgården IF. Det här berör såklart alla sportintresserade människor. Det är nämligen så att Dif-managern Magnus Pehrsson slutar som Dif-tränare. Det gör även ordförande Tommy Jacobson. Jaha varför i all sin dar skriver jag hockeyälskare om det? Jo det är så här att tränaren Magnus Pehrsson har fått tagit emot en massa hot från en grupp supportrar, både på träningar och via telefonsamtal. Det har även gått så långt att supportrarna har blandat in hans familj i det hela. Då orkade inte tränaren längre. Utan avgår direkt, vilket ordförande Tommy också gör för att visa solidaritet mot sin arbetskollega.
 
Så här säger Tommy Jacobson själv om det som hänt. Källa: Aftonbladet.se
– Jag känner att jag är tom, jag har ingen energi kvar. Jag kan inte leda en organisation som styrs och behärskas av sådana här krafter. Det blir bara löjligt att vara ordförande i en sådan här organisation. Jag känner en lojalitet till Magnus och utan honom vill jag inte göra det här, det här var ett projekt vi skulle göra tillsammans.
 
Djurgården ligger sist i fotbollsallsvenskan efter fyra spelade omgångar. Vilket har fått supportrar att trötta och blivit totalt besvikna och har då gett sig på föreningen.
 
Min första reaktion är bara IDIOTER! men det har man sagt ett antal gånger nu till både Djurgårdssupportar och AIK supportrar tyvärr, man börjar tyvärr bli van. Hur får det här ens hända? Fast man som förening tycker att man har beredskap och jobbat med dessa supportrar hur länge som helst så verkar det ju ändå inte räcka. Som sportälskare blir man faktiskt otroligt ledsen. En sån anrik förening som Djurgården IF ska bli totalt sönderriven att några supportrar som absolut inte kan sköta sig, de ska fan i mig inte få gå in på arenorna heller! Det är såklart svårt att hitta vilka supportrar det handlar om som bara gör det här för att förstöra för föreningen Djurgården. Det här gör så Djurgården inte alls får några bra rykten, spelare kommer inte vilja sätta sin fot i den här föreningen om supportrar ska hålla på att hota dom hit och dit. Vi har hört talas om att spelare har blivit hotade både hit och dit. Det blir så otroligt tråkigt när man inte kan sköta sig, och helst när det ska gå så här långt, så att folk avgår. Det är ju bara så sjukligt.
 
Jag tycker så otroligt synd om supportrarna som verkligen älskar föreningen och som är skötsamma och vill se fotboll och inget annat. Kan man bara tänka själv om några Brynässupportrar skulle förstöra och göra så att folk i föreningen avgår. Det skulle göra så fruktansvärt ont i själen så det finns inte. Om inte annat skulle man bli förbannad som bara den. jag förstår att det finns Djurgårdare som just nu är fly förbannade på de här supportarna som har ställt till det så här. Jag vill bara skicka en tanke till er "riktiga Djurgårdare" Det är ni som ska ha beröm och uppmärksamhet! Det är ni som har Djurgården IF i era hjärtan. Dom här förbannade äckliga supportrarna som har förstört för föreningen ska in i fängelse och aldrig komma ut igen! De ska iallafall inte gå och se fotboll!
 
Det här berör inte bara Djurgården, utan hela fotbollssverige! Att det ska få gå till så här är ju rent av skandal. Det berör ett Brynäshjärta otroligt mycket också!
 
Stå upp för Djurgården IF istället och visa ert stöd på läktarna, föreningar har svackor ibland, men ingenting blir bättre av att folk hotas, utan det här måste ni Djurgårdare göra tillsammans! Iallafall ni äkta supportrar!
Lycka till!
 
 
Låt det vara en fest på läktaren istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0