Vi väntar fortfarande på 3 poäng Brynäs !

Nu undrar ni säkert vart lilla jag har varit som inte har skrivit på bloggen sen i söndags. Men jag kan börja med att göra er lugna, med mig är det bara bra! Hockeyn har börjat och det kan liksom inte bli så mycket bättre. Sen fick jag hem NHL13 på PS3 igår också, så hela eftermiddagen idag så har jag spelat. Dom har gjort spelet bra måste jag säga, rolig teknik på skridskoåkningen i spelet. Det gör det mer verkligt. Många mål har jag hunnit göra med mitt kära Brynäs också. Och som vanligt gjorde jag så att Ryan Gunderson satte ett riktigt snyggt mål från blålinjen, ni vet så där som han brukar göra. Funkar även i spelet!
 
Nog om TV-spel, det har spelats riktig hockey också i veckan. Igår åkte Brynäs till Stockholm för att möta AIK på Hovet. En mycket svängig match måste jag säga. Chanser åt båda hållen och man visste inte alls hur matchen skulle sluta. Brynäs hade ledningen med 3-1 men tappade tyvärr den och för tredje matchen i rad så spelade Brynäs förlängning. I förlängningen kommer det där så häftiga backskottet från Ryan Gunderson och pucken dundrar in i målet bakom AIKmålvakten Daniel Larsson. 4-3 slutar matchen till Brynäs.
 
Brynäs 3 inledande matcher i säsongens Elitserie ser alltså ut så här:
 
Brynäs - Växjö 2-1 efter straffar
HV71 - Brynäs 2-1 efter förlängning
AIK - Brynäs 3-4 efter förlängning
 
Det har varit tajt och jämt i inledningen kan man lungt säga. När kommer första 3 poängaren då tro? redan på lördag hemma i Läkerol arena mot Linköping kanske? Men viktigt att notera är att Brynäs har tagit poäng i alla tre inledande matcher! vilket är riktigt starkt gjort ändå! man har alltså inte förlorat riktigt ännu. Varje poäng är livsviktig så det är bra Brynäs! bara att fortsätta att plocka poäng!
 
Nu väntar en fredagsförmiddag i skolan, sen imorgon kväll kommer hela BBV gänget, förutom Jessica E som tyvärr har blivit sjuk, men vi skickar en stor bamsekram till henne och hoppas att du kryar på dig så fort som möjligt. Men som sagt, i morgon kommer vi ha lite uppladdning inför lördagens drabbning i Läkerolen. Vi kommer vara hos mig större delen av kvällen, då kommer gänget få göra en liten rolig sak, alla ska på dejt helt enkelt! haha :) Det kan bli intressant. Sen förflyttar vi oss till Jessica för övernattning, men mer om helgen får ni veta på söndag. Ha en härlig helg nu vänner !!
Och nu hoppas vi att Brynäs tar hem första 3 poängaren !!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0