Ska Brynäs fortsätta vinna mot Skellefteå också?

Man måste faktiskt lyfta lite på hatten när det gäller Brynäs inledning på Elitserien. 2 poäng mot Växjö i premiären, 1 poäng mot HV71 i Kinnarps, 2 poäng mot AIK på Hovet, 3 poäng mot Linköping i Läkerolen och nu senast 2 poäng mot Modo också den i Läkerol arena. Det ger alltså en statistik som säger 10 poäng av 15 möjliga. Bara tappat 5 poäng på 5 matcher. Det är bra jobbat! 
 
Nu fortsätter resan redan i morgon då laget tar sig till Skellefteå och möter förra säsongens finalmotståndare Skellefteå AIK. Det känns som om det blir en riktig svår match faktiskt. Skellefteå är ett bra lag, men allt kan hända. Brynäs är också ett bra lag, så vi kommer nog få se hel jäkligt bra hockeymatch mellan de här två lagen, det brukar bli det när talangfabrikerna möts!
 
Sen har jag upptäckt att det blir en himla massa hockeymatcher för mig framöver. Vilket kommer bli riktigt roligt! att se LIVE hockey är bland det bästa som finns. Tror det var fyra matcher i rad faktiskt, just för att jag och några vänner kommer att åka till Göteborg och Scandinavium med supporterklubben Brooklyns tigers, sen är det två raka hemmamatcher också. Det häftiga med resan till Scandinavium är att alla Brynäs supporterklubbar har resa dit, så det kommer blir ett jäkla tryck på plats. Vi kommer helt enkelt äga hela arenan, det får mig att minnas tillbaka till kvartsfinalen i våras mot just Frölunda, när Brynäs vann med 5-0 i en match...då hela Brynäsklacken bara ägde hela Scandinavium! det var en häftig känsla, jag hoppas vi får känna det igen nu när alla Brynäsare ska vara på plats den 6 oktober! 
 
Men nu först är det Skellefteå som ska få känna på hur det är att möta de regerande svenska mästarna. Det blir tufft men hoppas såklart på en vinst!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0