Rysningar, glädje och 3 poäng - Det var dukat för hockeyfest !

Man brukar säga att om man har roligt så går tiden riktigt fort, det var precis vad den här helgen gick! den bara sprang bort helt enkelt. Kan det bero på att man var med de bästa vännerna som finns ? JAA självklart!
Allt började i fredagskväll då Mia, Jessica A och Eva kom till mig för lite uppladdning inför lördagens party i Läkerol arena och matchen mellan Brynäs - Linköping. Vi åt gott och jag hade förberett en liten "femkamp" gick ut på att man skulle hitta sin drömkille, självklart i Brynäs då. Vi hade jätteroligt åt killarna som mina vänner fick. Men vilka det var ska vi inte avslöja. Roligt var det iallafall. Övernattning sedan hos Eva.
 
På lördagen var det dags för party party. Läkerol arena öppnade 3 timmar före match, just för att man skulle få mingla med gamla Brynässpelare och det var intervjuver med spelare. Jag skymtade en massa Brynäsare i minglet bla Alexander Sundström som var i Brynäs och spelade för några säsonger sedan, likaså Daniel Hermansson och Björn Danielsson. Sen såg jag Leif Boork och Nicklas Czarnecki (Hur han nu vågade sig in i Läkerolen) Tord Lundström och massa andra gubbar som jag inte riktigt vet vilka de var. Ove Molin får man inte glömma! ja en massa annat folk också. Man fick även ta sin cider och mingla vidare. Jag vet inte om vi minglade direkt, utan vi stod mest där och bara tittade på alla gamla spelare och njöt faktiskt av stunden med dessa legendrar.
 
Det skulle bjudas på Elitseriehockey också! Brynäs mot Linköping. Innan nedsläpp skulle det ske det vi alla har väntat på. SM-guldsvepan skulle hissas upp i Läkerolens tak! 19 april 2012, datumet vi alla Brynäsare kommer att minns för gott. Att få se en vepa hissas upp i taket där det står "Svenska mästare 2012" får en Brynäsare att fälla en tår, man förstår ännu inte idag hur stort det här är för klubben Brynäs IF. Men nu hänger den där, tillsammans med de andra 12 SM-gulden! och tillsammans med guldsnören som hänger kvar i taket sen det där magiska datumet 19 april 2012. Varje gång jag nu går in i Läkerol arena och Brynäs ska spela match, så tänker jag snegla på den där vepan och tänka tillbaka, och visst ler jag lite extra då!
 
Matchen då....Det var en grym BRA match från båda lagen. Bra hockey och tufft spel. Brynäs tog ledningen genom Mads Hansen. En sån där härlig puck som glider över mållinjen. Men Linköping jobbade sig tillbaka och kunde kvittera matchen i slutet av matchen. Och här trodde iallafall jag att vi skulle få en till förlängning, och att 3 poängaren skulle få vänta. Men då kliver kanske Sveriges bästa back in och avgör det hela...han jag pratar om är självklart Ryan Gunderson. Vilket mål han gör då! han är ju så himla pricksäker karln!! han avgjorde SM-final 6 och avgör en vanlig Elitseriematch den 22 september. Tack Ryan!! Sebastian Enterfeldt sätter sen 3-1 i öppen kasse.
 
Äntligen kom 3 poängaren! Brynäs har alltså inte förlorat en match ännu, utan man har plockat poäng i alla 4 matcher hittills. Det slutade lyckligt förra säsongen och den här säsongen har startat riktigt bra!
 
Det var riktigt roligt att bandet "Extra allt" spelade LIVEmusik under matchen! Man önskar att det kunde vara så varje hemmamatch! det blev lite festligare på något sätt! ALLT den här kvällen blev festligt tillslut. Sen måste jag berömma Brynäsklacken! vilken härlig kraft det var igår! och klackledaren gjorde ett riktigt bra jobb! man märker att klacken fick energi från förra säsongen, och inte minst i sutspelet, det sitter kvar, och härligt att alla är med på tåget...Hörs vi bra, så presterar Brynäs bättre på isen...JAG LOVAR !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0