Mina åsikter om Kritik till spelare !

Vi har nu kommit in en bit på säsongen, omgång 5 spelades igår och Brynäs vann i förlängning mot Modo på hemmais. 
 
Men nu till en helt annan sak. Jag skrev ett inlägg på Facebook igår om att jag tycker Johan Harju inte har kommit upp i den nivå han borde vara i och att han inte bidrar med mycket på isen. Det väckte väldigt många upprörda känslor för att jag gav en enskild spelare kritik. Därför vill jag skriva lite om mina tankar kring det här. 
 
Min åsikt är att man kan inte bara älska laget Brynäs, vi supportrar är såklart där för att stötta laget och sjunga dom till segrar. Men är man riktigt intresserad av sporten ishockey så måste man ibland se svagheterna hos spelare och laget i sig. Ett lag är inte alltid bäst, det kommer svackor och dalar. Det gäller även enskilda spelare. Man måste kunna ge spelare kritik också och inte bara positiva saker. 
 
För ger man spelare alltid beröm och att de gör alltid en bra match, så ljuger man ju. Bättre att vara ärlig och säga vad man tycker, sen kan inte spelaren påverka det jag skriver här på bloggen, utan det vet dom nog bäst själva vad de måste förbättra. Men som supporter har man alltid åsikter. Och det tycker jag att man har rätt till att ha också!
 
Jag får en liten känsla av att bara för att Brynäs tog SM-guld i våras så är alla spelare superbäst och inget kan dom göra fel, utan allt är frid och fröjd. SM-guldet togs i våras.....det finns inte i spelarnas hjärnor just nu i en brinnande ny säsong. Kanske som tändvätska då möjligtvis, men annars är det en ny säsong för alla och alla måste prestera lite bättre än förra säsongen. Det är Elitidrott vi snackar om, det är en tuff värld det. 
 
För jag har aldrig varit med på maken det som hände igår, att jag direkt blev påhoppad för ett inlägg jag skrev om Johan Harju att han har inte presterat bra än så länge....har aldrig hänt förut.....Därför jag blev lite upprörd själv, för åsikter har vi alla människor mer eller mindre. Jag tycker man ska få dela med sig av dom och inte direkt bli kritiserad. 
 
Sen att Johan Harju inte har varit bra hittills är ren fakta. Man vill säkert inte att han ska vara så här dålig. Men när både GD skriver att han gör inte mycket på isen och lika så Linus skrev det på GDbloggen. Så är det något som inte stämmer. 
 
Sen det här tjatet med att det är bara omgång 5....ge grabben en chans, det var ett helt annat spel i Luleå så självklart har han inte hittat spelet ännu....men herregud, serien har börjat, alla 55 omgångar är livsviktiga, en spelare kan inte komma igång efter 10 omgångar och det är jättebra....det gäller att alla är bra från start. Sen så får spelare såklart sämre dagar precis som oss andra, men enligt mig har knappt Harju gjort en riktigt bra match ännu. Nu är jag hård, men mina åsikter. 
 
Sen kan man också se det att om man kritiserar spelare lite och har åsikter om spelet så kanske man ser spelet på en litet annorlunda sätt än vad en annan supporter gör. Jag själv är otroligt intresserad av sporten ishockey också och inte bara Brynäs IF. Därför som jag kanske ser lite annorlunda saker än bara Brynäs och spelarna. Men jag vet inte hur det är....men en tanke bara. 
 
Tack för mig, och jag hoppas ingen tar illa upp i det jag har skrivit. Det här är bara mina åsikter och kritisera spelare tänker jag fortsätta göra, det speler ingen roll om det är favoriten Granström eller någon annan spelare. Alla ska ha kritik, men självklart också positiva saker! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0