I Brynäs finns det en "Last man standing" !

Där kom den riktiga första förlusten för Brynäs i säsongens Elitserie. Skellefteå blev för tuffa och vann matchen med 5-3. Det var en riktigt bra hockeymatch, som innehöll det mesta. Fysiskt spel, mycket närkamper, högt tempo och mycket mål. Som en ishockeymatch ska innehålla helt enkelt. Skellefteå AIK tror jag kan ta sig hela vägen den här säsongen, de har ett otroligt intressant lag! sen spelar de en häftig hockey, vilket Brynäs IF också gör klubbarna liknar varandra väldigt mycket i spelstilen, lagen vill skapa sina egna målchanser och inte ta tillvara på motståndarnas misstag. Båda klubbarna har ett tryggt och bra grundspel, vilket är grymt viktigt om man vill gå långt i serien. 
 
Många tveksamma bedömningar när det gäller domaren Marcus Vinnerborg tycker jag, varför blev det inte mål? det har inte jag fattat...sen alla fjompiga utvisnignar han tog. Jaja, man ska inte klaga på domaren jag vet....men ibland är det svårt att inte låta bli. Ibland önskar man att man kunde få göra som tränarna i ett lag, att man tillkallar sig domaren för att få en förklaring på vad som händer...Det skulle nog inte fungera att få upp domaren på läktaren för att få en förklaring varje gång några fans har åsikter. Men ibland skulle det behövas faktiskt....då kanske supportrar skulle sluta skriva fula ord mot dom? man vet aldrig...men den tanken glömmer vi, för det kommer inte att ske. 
 
Johan Harju måste vi komma till också... 2 mål i gårdagens match. Och här har jag suttit och kritiserat honom att han är måste bli bättre. Man kan nästan tro att han har läst det jag har skrivit och tänkt att nu ska jag visa henne vad jag egentligen kan! Jag håller fortfarande fast för det jag har skrivit, men härligt för Harju att få göra mål! fortsätt så! Han är viktig för Brynäs! "Vissa straffar gud på en gång" brukar det heta....
 
Robin Rahm fick åter igen förtroende att stå i kassen. Han gjorde en bra match, men fortfarande lite orolig över hans returer rakt ut. Igår small det direkt för motståndarna när hans returer gick rakt ut, men det är absolut inte bara Rahms fel utan det är Brynäs backar som också måste visa sig och vara stabilare framför mål. Men visst känner man sig lugnare när Honken står än när Rahm står. Det kan ingen sticka under stolen med.
 
Jörgen Sundqvist, vilken kämpe alltså! Han får en Crosschecking rakt på näsan, skulle ha varit utvisning om något, men han syr några stygn på kinden och stoppar några tussar i näsan och sen in och kör ! Jag vet inte vad jag ska säga men är det inte stålmannen så säg! Låten "Last man standing" med Hammerfall passar så otroligt bra in på honom! en spelare som aldrig viker ner sig för fem öre! det är Brynäs lagkapten det! 
 
Annars har jag inte så mycket mer att skriva om. Nu laddar vi för en hockeylördag i Läkerolen. Då Timrå kommer på besök. Då vill jag se Honken i mål och 3 pinnar till hemmalaget! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0