En Toppenhelg i Evas hemtrakter Ånge !

Det är inte varje dag man åker på utflykt inte. men i helgen följde jag med Eva till hennes hemtrakter Ånge. Där hon har sin familj och släktingar. Vi åkte tåg på fredag kväll, på tåget fanns det gratis internet så tokiga som vi är så startade vi våra datorer och tittade bland annat på Pucksnack inför lördagens drabbningar i Elitserien.
 
Väl framme i Ånge möttes vi av Evas pappa som skjutsade oss till huset där de bor. Ett jättefint hus, med väldigt fin utsikt. På fredagen hann vi inte göra så mycket, utan det var mer att kika läget och bara ta det lungt framför TV:n.
 
På lördagen gjorde vi lite mera. Jag, Eva och Evas pappa åkte iväg på en liten utflykt med bilen. De visade mig Ånge helt enkelt, faktiskt lite roligt att se, för det är inte varje dag man är i Ånge direkt. Sen åkte vi en bit utanför Ånge till Sveriges geografiska mittpunkt, det var faktiskt lite roligt att se, för det är inte alla som får uppleva att vara MITT i Sverige. Men det fick jag....vägen dit var uppför, uppför och lite mera uppför. Det var tur att vi åkte bil, för hade man gått till fots så hade man inte haft många krafter kvar inte. Väl framme fick man gå upp i ett utsiktstorn för att se lite mera, och se ut över landskapet. Där uppe blåste det en hel del måste jag säga, men vi stod kvar iallafall. Rätt som det är så upptäcker Eva något väldigt fint på en bil som står nere på parkeringen. Bilen har en Brynäslogga på sig. Hmmm...detta måste undersökas vidare. Vi gick in i huset, som tydligen var en restaurang. Ägarna som har restaurangen kom direkt fram till Eva och mig. Vilka snygga tröjor ni har !!! så hade vi såklart Brynäströjorna på oss. Så blev det lite hockeysnack! ägarna till denna mittpunktsplats var alltså Brynäsare! ja ni kära vänner, vi finns överallt! Så det var lite roligt att de var Brynäsare, för de flesta i Ånge är Timråiter, ligger ju väldigt nära Sundsvall så.
 
Senare på lördagen var det dags för hockey också. Brynäs spelade bortamatch mot HV71. Vi följde matchen på TV. En mycket bra match !! man kunde nästan tro att det var slutspelshockey redan efter andra omgången. HV drog tyvärr det längsta strået då de vann i förlängningen. Men 1 pinne i Jönköping är starkt gjort av Brynäs ändå. Tråkigt bara att Dennis Persson blev skadad, han fick en nyckelbensfraktur och blir borta minst en månad framöver. Detta gör såklart att Sundlöv måste fundera på att värva in en till back. Jäkligt tråkigt för Dennis måste jag säga! han som har börjat så bra!
 
Evas syster Åsa har en söt liten dotter som heter Nova, henne fick vi vara barnvakt till, tillsammans med Evas mamma och pappa som är mormor och morfar till lilla Nova. De är ju så himla söta småbarn!
 
På söndagen var vi fortsatt barnvakt till Nova. Och vi gick en liten promenad med henne på eftermiddagen. Och sen lekte vi med henne på gräsmattan. Hon var väldigt intresserad av hunden Tintins vattenskål. Barn och vatten, det är grejer det, tror jag inte har mött något barn som inte tycker om att ta och plaska i vatten. Det är roligt tydligen. Sen var det dags för oss att åka hem till Gävle igen.
 
STORT TACK till Eva och Evas familj för att jag fick komma och se hur ni bor och har det! Det var verkligen jättemysigt och trevligt! jag kommer gärna och hälsar på fler gånger! och tack till all god mat! och tack lilla Nova för att jag fick leka med dig och se vem du är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0