9 dagar kvar....Nu börjar Brynäs få upp glöden igen! vinst ikväll med 4-1 !

Jag tänker inte bli så värst långrandig idag faktiskt. Det kanske till och med räcker att jag skriver att Brynäs vann ikväll mot TPS Åbo. Fast det blev nog lite för kort istället. Men som sagt det blev en Brynäsvinst ikväll med hela 4-1. Målen gjordes av Jonathan Granström, Daniel Widing, Andreas Thuresson och Ryan Gunderson. Och jag måste säga att man fick lite flashback när Gunderson skjuter in pucken från blålinjen! precis vad han gjorde i finalmatch 6 också! Och jag tror att Gunderson kommer bli grymt bra i vinter och han är viktig för detta Brynäs, likaså Sebastian Lauritzen i powerplay, han är grym med puck. Han kommer såklart bli viktig annars också och inte bara i powerplay. Viktigt att han stannade!
 
Kvällens match var annars en riktigt bra match! mycket fart, kanske lite väl haffsigt ibland. Det var nästan så jag inte hängde med i vissa svängar, då är det illa. Honken spelade väldigt tryggt och lungt i målet som alltid, min känsla är ändå att Brynäs spelar lite tryggare med honom i målet om man jämför med Rahm. Tycker att backarna vågar gå framåt lite mer när Honken står i mål, det kanske bara är något jag har hittat på, men när jag tittade på dagens match så fick jag den känslan. Så jag tror ändå att säsongens förstamålvakt kommer att bli Honken, eller den målvakt som kommer spela flest matcher är Honken, om man ska tro mig.
 
Under tredje perioden i dagens match så kastade Granström handskarna och någon spelare i TPS Åbo för att göra upp. Men vad händer? jo domarna går emellan och stoppar det, istället för att spelarna skulle få göra upp om saken. Lite synd är det i mina ögon faktiskt! jag vill såklart inte att spelarna ska slåss, men på något sätt så är det en del av sporten ishockey också kan jag tycka. Och hur ofta händer det att spelarna slår ihjäl varandra? det händer ju inte, så varför ska domarna in och bryta för?
 
En säkerhetsfråga blablabla......jaja, vi kanske får se Granström slåss någon gång i Elitserien sen istället, eller kommer domarna gå in och bryta då också??
 
Nu närmast väntar ett Gävledaladerby mot Leksand i Hofors på torsdag. Den matchen kommer jag att se LIVE med Eva och Jessica. Alltid lika roligt att se Brynäs - Leksand, man kunde ju önska att de kunde ta sig upp till Elitserien också! men det verkar ta en jädrans tid....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0