6 dagar kvar...Nästa match som väntar mästarna är premiären på torsdag !!

6 dagar kvar bara! Jag måste säga att tiden går egentligen nästan för fort för att lilla jag ska hänga med...dagarna springer iväg bara, vilket i för sig är bra när snart Elitserien drar igång på allvar.
 
Något annat som är väldigt bra är att Brynäs vann sista genrepet innan starten på torsdag. De vann med hela 5-0 mot Leksand i Hofors ishall, en ishall som man frös ihjäl i nästan, det var riktigt kallt. Man jag sitter här och skriver just nu, så överlevde det gjorde jag allt.
 
En match som var väldigt seg i början, sen i andra perioden vaknade Brynäs till och kunde göra både 1-0 2-0 och faktiskt 3-0. Sen i tredje gjorde man 2 mål till. Vet inte om man kan säga så mycket om själva matchen, det var en stabil insats av hela Brynäslaget. Robin Rahm fick hålla sin andra nolla på raken. Men det som fortfarande oroar mig med Rahm är hans returer rakt ut, i Elitserien går det inte att släppa puckarna precis rakt ut, för där står motståndarna och skjuter i den. Självklart så har Pecka också påpekat det där med returerna, och att han måste skärpa sig. Annars tycker jag att han spelar väldigt tryggt och stabilt.
 
Målskyttarna för kvällen var:
1-0 Johan Harju
2-0 Jonas Nordqvist
3-0 Jonathan Granström
4-0 Jonas Nordqvist
5-0 Simon Bertilsson
 
Bra spridning på målskyttar också! Nordqvist ser riktigt het ut! två mål i går och har även gjort några mål i European Trophy tuneringen. Han kommer bli viktig för Brynäs i vinter!
Annars var det här en mycket trevlig kväll i Hofors ishall, trots den iskalla hallen. Men man blev varm efter ett tag när Brynäs hade gjort några mål, och när matchen var slut så var det bara fötterna som var iskalla, annars värmde lagets spel på isen rätt mycket!
 
Nu går vi snart in i veckan då Elitserien ska börja! Men i morgon lördag kan man träffa alla Brynässpelare på stan här i Gävle, de kommer placera sig lite här och där och skriver autografer och pratar. Jag själv ska ta kort tillsammans med Lavander och Granström, det är det viktigaste under hela dagen! Sen ska även laget presenteras på Brända bockens ballkong...precis vad de gjorde förra året också. Jätteroligt att de gör en sån här Brynäsdag för oss Brynäsare och Gävlebor!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0