4 dagar kvar....Brynäs IF ska hyllas för sin juniorverksamhet!

Idag trodde jag att jag skulle få skriva om något roligt, men det får tydligen vänta. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge brukar det heta.
 
Lite så är det också nu när Elitserien drar igång, för nu går vi in i vecka 37 och på torsdag drar Elitserien igång på allvar, då även mitt liv börjar. Jag har sagt det förut men jag säger det igen, det ska bli så oerhört roligt att följa Brynäs säsong 12/13 jag tror inte laget är nöjda, de har fått vara med om att vinna guld, nu vill de såklart fortsätta vinna. Konstigt vore det annars !
 
Några som verkligen ville vinna idag var Gästrikland i TV-pucken. Laget spelade final idag mot Stockholm nord. Det var en oerhört jämn match, där tyvärr Stockholm nord vann efter förlängning. Och vann också hela TV-pucken. Rättvist? jag vet inte, jag tycker Gästrikland var något bättre, de var det skickligaste laget, medans Stockholm kanske hade det tyngsta laget. Jämnt var det iallafall, det var väldigt små marginaler som avgjorde finalen.
Något som glädjer mig enormt när jag ser detta Gästrikland, 18 av 23 spelare spelar i vardags i Brynäs IF. Vilket innebär att Brynäs IF och även andra småklubbar runt om i Gästrikland har en enorm bra juniorverksamhet! Jag kan ju bara tala för Brynäs IF, för det är dom jag följer och där är det helt otroligt vad juniorer som kommer och blir riktigt bra hockeyspelare. Fast bara blir är fel att säga, det krävs sjukt hård träning och bra ledare såklart, men det är någonting som Brynäs IF har! Jag bara njuter när jag ser grabbarna spela ishockey, jag är absolut inte orolig för Brynäs IF framtid...det kan bli hur bra som helst!
 
Grattis Gästrikland till ett silver i TV-pucken! det är hur bra som helst !! och grattis även till Stockholm nord som vann hela TV-pucken. Nästa år är det Gästriklands tur!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0