2 dagar kvar....Spännande, nervöst och förväntansfullt !

Om jag säger 13 september, vad säger ni då??? Alla vet att det är en torsdag, men inte vilken torsdag som helst! Elitserien drar igång på allvar!! jag vet inte hur många gånger jag har tjatat om premiären, men man måste ha en förståelse att för hockeyälskare och supportrar så är det här livet. Det finns inget roligare än att det drar igång igen, och just på dagen då det ska börja, så känner man en viss nervositet, samtidigt som det ska bli så otroligt roligt. Förväntansfull är bara förnamnet. En premiär är alltid en premiär...lite extra spännande, nervöst och förväntansfullt. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så här direkt. När jag idag cyklade förbi Läkerol arena så kunde jag inte annat än att le lite extra, för det är i den arenan vi stod 19 april, och jag kan fortfarande höra jublet som uppstår när Ryan Gunderson sätter 2-0. Undra ja, vilket decibeltal det var i just det ögonblicket.
 
Nog pratat om förväntningar och torsdagen. Nu blickar vi tillbaka lite till förra säsongens premiärmatch för Brynäs IF. Någon som minns? jag själv var inte på plats, utan jag följde matchen på TV om jag minns rätt. Det var Linköping mot Brynäs i Cloetta Center. Datumet var 18 september, om jag minns rätt vill säga. Brynäs tog ledningen med 2-0, men Linköping kunde tillslut både recudera och kvittera och matchen går till förlängning. I förlängningen kom inget mål heller, matchen går till straffar och där tog Linköping bonuspoängen. Men det blev 1 poäng till Brynäs den gången.
 
Självklart vill vi Brynäsare se en bättre premiär den här säsongen, nu får Brynäs även inleda Elitserien hemma i Läkerol arena, vilket känns roligt! Matchen kommer att spelas mot Växjö. Mer inför matchen läser ni i morgondagens inlägg. Men visst är 3 poäng ett måste? I en premiär kan allt hända, så det är inte säkert att det blir en enkel match för regerande Svenska mästarna. Men vi får hoppas!
 
Ge mig torsdag nu tack !!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0