12 dagar kvar...Djurgården fick det tufft mot Svenska mästarna i Läkerol arena!

Brynäs - Djurgården i Läkerol arena klockan 16.00 var dagens schema. Ett Brynäs som innan matchstart hyllade Jakob Silfverberg, och självklart gick ramsan OA Silfverberg, säg OA Silfverberg igång! Jag fick ärligt talat rysningar av det den här gången, för det väcker så otroligt häftiga minnen! tänker såklart mest på finalmatch 6.
 
Riktigt där var vi inte idag då, fast tittar man riktigt noga upp i Läkerol arenas tak så ser man några GULDsnören som hänger och dinglar där, så det finns kvar...hoppas de där guldsnörerna får hänga där, för det är något magiskt med dom, jag lovar.
 
Men matchen då? jo det var en bra och fartfylld match. Brynäs gör 1 mål i varje period och vinner faktiskt med 3-0. Brynäs var klart det bättre laget under hela matchen. Djurgården kom ibland i några farliga lägen, men de lyckades inte överlista kvällens vägg Robin Rahm. En Rahm som ibland kan släppa några farliga returer rakt ut i banan, det hände för många gånger i dagens match måste jag säga. Nu var backarna på rätt plats i dagens match, men sen under en Elitseriematch så säger det "POFF" och pucken är i mål. Så det där tycker jag att Rahm måste fixa till, returerna rakt ut alltså, annars gjorde han en jättebra match! Han fick trots allt hålla nollan, vi i Brynäsklacken fick även se honom dansa efter matchen.
 
Sen kan man undra hur Thomas "Kuben" Andersson tänkte, (förlåt min granne) men hur kunde Bertilsson åka på matchstraff? var det verkligen en sån ful tackling av Simon Bertilsson, inte enligt mig faktiskt. Den tar olyckligt, men det är en helt annan sak. Ut åkte han iallafall....jag låter iallafall bli att säga "domarjävel" och sånt, det kan man vänta till säsongen drar igång.
 
Det var en riktigt bra genomförd match av Brynäs annars måste jag säga! Det såg faktiskt riktigt bra ut!  målskyttarna för dagen blev: Sebastian Lauritzen, Jonas Nordqvist och Andreas Thuresson.
 
En Sebastian Lauritzen som var bäst på plan den här matchen, han hade riktigt bra fart på skridskorna och dribblande sig igenom allt och alla, som jag sa till mina vänner idag så tror jag att "Basse" kan blomma ut riktigt ordentligt den här säsongen, om han nu får hålla sig sakdefri. Då tror jag att han kommer bli riktigt bra!
 
Alltid lika skönt att vinna en match mot Djurgården. Nya tag på tisdag mot TPS i Läkerol arena. Jag är på plats som alltid!
 
Nu får ni se på lite bilder som jag har tagit under uppvärmningen och matchen idag. Fick låna pappas Canon kamera...JAG VILL OCKSÅ HA! det blir sjukt bra bilder!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0