11 dagar kvar.....Nu väntar en hockeyvecka!

Jag sitter och funderar lite på vart Brynäs kommer att placera sig i tabellen under säsongen, kommer dom att kämpa i nedre delen eller i toppen? min känsla är att Brynäs kommer fortsätta vara ett topplag. Varför sitter jag här och skriver det? Jo, imorgon när det endast är 10 dagar kvar till premiären så tänker jag tippa en sluttabell...vilket inte är det lättaste. Något rätt brukar jag tippa, men annars har det inte varit så många rätt direkt.
 
Och vart står alla andra lag i Elitserien, känns som om jag måste läsa på lite om varje lag för att kunna tippa en sån bra tabell som möjligt, men det är inte säkert att det ens hjälper.
 
Annars måste jag berömma Sebastian Lauritzen! vilken match han gjorde igår mot Djurgården, han skapade hur många lägen som helst, han säger själv till GD att han borde ha satt 2 till 4 mål till. Men samtidigt är det här ett tecken på att han är riktigt på gång och kommer vara en mycket viktig pusselbit i Brynäs i vinter. Ja, kanske den viktigaste? Mycket möjligt och det är han verkligen värd, han som har varit så mycket skadad under förra säsongen, jag minns att han sprang ut på scenen på Stortorget när guldet hade tagits, och han hade sina kryckor i högsta hugg, men han är bäst våran "Basse". Jag hoppas av hela mitt hjärta att han får en skadefri säsong och en bra säsong, för det är han verkligen värd!
 
Veckan som kommer blir en hockeyvecka faktiskt! sen är det skola också mitt i allt...men på tisdag spelar Brynäs match i Läkerol arena mot TPS i European Trophy. Jag kommer naturligtvis vara på plats med mina vänner. Sen på torsdag tar jag med mig Eva och Jessica A på äventyr till Hofors för att se Brynäs - Leksand, det är faktiskt sista träningsmatchen innan Elitserien drar igång på allvar! Då måste nästan allt sitta i spelet, kan man iallafall hoppas på.
 
På lördag är det Brynäsdagen på Stortorget! Det kan man såklart inte missa! då ska jag ha kort med mina favoriter! Även den dagen kommer jag att umgås med mina vänner. Snacka om en härlig vecka!
 
Sen börjar en vecka som vi alla har längtat efter! och på torsdagen smäller det i Läkerol arena. Inte långt kvar nu alltså!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0