1 dag kvar.....Längtan är över !!

Tänk att det bara är 1 dag kvar nu! jag som nyss tyckte att det var 20 dagar kvar och att det var långt kvar. Men måste säga att tiden har gått väldigt fort den senaste tiden. Vilket bara är bra i för sig.
 
Måste säga att det är lite pirrigt redan nu och självklart förväntansfull, pirrig tror jag att man är bara för att man vet inte alls riktigt hur Brynäs kommer att spela, men visst kommer det vara ungefär som förra säsongen, men kommer Widing vara lika het som han har varit under försäsongen? kommer Calle Järnkrok visa vägen för detta Brynäs nu? Frågorna är många, men svaren lär vi inte få efter morgondagens match, utan det kommer ta några matcher innan man ser hur laget är och vilka formationer som fungerar bäst tillsammans. Men med Tommy Jonsson som huvudtränare, är jag inte ett dugg orolig, han kommer att fixa det här gallant, tillsammans med alla spelare och ledare. Men visst finns det en liten pirr i magen just så här innan första matchen på säsongen.
 
Motståndet heter Växjö. Känns som om Brynäs ska vinna det här mötet, men man vet som sagt inte, det finns säkert en hel del premiärnerver hos båda lagen. Vi får se vilket lag som vågar gå ut och tuta och köra helt enkelt. Jag hoppas såklart det är Brynäs som tar det steget när de spelar på sin hemmaplan dessutom! men man vet aldrig...Jag tror på en Brynäsvinst iallafall...vi säger 4-2 till Brynäs. Målskyttar blir: Widing, Harju, Gunderson och Järnkrok.
 
En annan sak som dök upp i media idag är att nationalsången tas bort från Elitseriearenorna. Vad tycker vi om det då? Det är såklart blandade känslor hos mig faktiskt, det är lite synd att de tar bort den just för att Elitserien representerar Sverige och vi ska vara stolta över vår nationalsång. Sen har också jag tröttnat lite på den att 28 hemmamatcher höra den där varje gång innan match, lite halvdrygt är det. Jag tror faktiskt att de flesta har tröttnat lite på den, iallafall när det gäller i samband med ishockey. Som sagt, hos mig är det blandade känslor. Vad händer istället för nationalsångerna då? hur det än är så är det grabbarna på isen man vill fokusera på, sen om det är nationalsång eller inte är väl inte det viktiga, det viktigasste är att Brynäs spelar en underhållande ishockey, vilket de verkligen gör !!!
NU KÖR VI !! SÄSONGEN 12/13 kan starta !!! 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0