Nu måste Brynäs börja vinna igen!

Ny förlust i går kväll för mitt älskade Brynäs. 1 poäng fick de med sig från Ängelholm, men det räcker inte, Brynäs måste börja plocka hem trepoängare nu! Rögle vann med 5-4 efter förlängning.
 
Morfar ringde och var orolig att jag hade deppat ihop fullständigt nu när det går så dåligt för Brynäs. Deppat ihop har jag inte gjort men visst känns det lite extra att det går lite sämre nu, de befinner sig i en liten svacka. Men samtidigt så är det nu laget måste visa sin starkaste sida, att komma tillbaka till vinnarspåret igen! 
Men vad är det som är felet då? spelar en dålig ishockey gör dom inte, dom spelar riktigt bra vissa stunder. Men svajar lite väl mycket vissa stunder i matcherna gör dom. Målvakterna gör väl sitt jobb? visst syns det att laget är tryggare med Johan Holmqvist i mål. Men Robin Rahm gör det också bra. Målproduktionen har varit lite sämre, men igår lossnade det med 4 gjorda mål, trots det så fick man inte med sig 3 poäng hem till Gävle.
 
Visst är det surt när laget spelar bra men inte får med sig poäng! men det är bara att jobba vidare, någon gång måste det lossna. Jag ger aldrig upp som Brynäsare. Det är egentligen skrämmande när man läser vissa statusar på Facebook att de ska lägga av att heja på Brynäs om de förlorar mer och att Sundlöv ska avgå och jag vet inte vad folk har fått för ryck. För vad hjälper det ?? att slänga bort Sundlöv? ne, svackor kommer....så är det för alla lag och nu har de regerande svenska mästarna hamnat i ett jobbigt läge. Men jag lovar och svär att det vänder ganska snart. Kanske redan i morgon mot Timrå?
 
Sen att vissa människor bara orkar....tro att man vet mest och är bäst. Säger en sak som man absolut inte får göra, men gör exakt samma sak själv. Det är underhållande på hög nivå. Skaffa er ett liv säger jag bara.  Jag sitter bara för mig själv och skrattar åt dessa människor som bara orkar. Varför lägga energi på dom egentligen? men det är så underhållande att se hur vissa människor kan bete sig. Jag kan ju säga att mitt hockeykunnande går inte ens att jämföra med dessa människor. Nog pratat om det...
 
På lördag är det säsongens kanske häftigaste match! förutom Utematchen den 8 december. Det är nämligen dags för Hockeyfesten att tåga in i Läkerol arena. Slutsålt i arenan! och det kommer bli en riktig hockeyfest...OM Brynäs vinner matchen! det brukar dö ut ganska fort om Brynäs förlorar eller ligger under. Så det jag verkligen önskar denna vecka är att Brynäs iallafall vinner lördagens hockeyfest!
 
Nu ska jag fortsätta äta mina första skumtomtar för det här året. Och kanske sätta på lite julmusik?? lite väl tidigt kanske...ha en fortsatt trevlig kväll alla vänner och Brynäsare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0