Lördagssnack

Brynäs ligger i toppen av tabellen, man placerar sig på en 2:a plats just nu. Men det är en väldigt haltande tabell, så egentligen stämmer den kanske inte riktigt. Men som det ser ut just nu så delar både Brynäs och Modo på förstaplatsen, det är bara målskillnad som skiljer lagen åt. 
 
6 poäng den här veckan för Brynäs, det återstår en match till som spelas i kväll. Men både mot Rögle i tisdags och Skellefteå i torsdags blev det vinster. Laget visar en grym moral och kan vända underlägen till vinster många gånger. I tisdags låg man under i matchen med 0-2 men kunde kvittera och även sätta ett ledningsmål sent i tredje perioden. Likaså mot Skellefteå i torsdags, då hade Skellefteå hela tiden ledningen och Brynäs fick kämpa sig tillbaka, men gjorde det också. Man kom tillbaka två gånger om och när det bara återstod några sekunder av matchen så avgör man och tar 3 poäng. 
 
Elias Lindholm är en spelare av klass! han blir bättre än Jacob Silfverberg. Han spelar fysiskt och är riktigt bra med både klubba och puck. Det är verkligen en fröjd att se honom spela ishockey. Han har också gjort en del mål nu på slutet och han kommer bara bli bättre och bättre. Jag älskar verkligen Brynäs ungdomsverksamhet! vilka talanger dom får fram! 
 
Nu lite kort om NHL-lockouten...Det är nu tillåtet att ta in NHL-spelare i Elitserien. Innebär det att Niklas Bäckström kommer till Brynäs iallafall? jag är faktiskt tveksam om man kommer att ta in honom....Brynäs har en otroligt bredd i sin trupp och alla gör ett fantastiskt jobb...varför egentligen peta någon? visst vem vill inte se Bäckis i Brynäs? det skulle vara häftigt. Men samtidigt tror jag att Brynäs tänker lite långsiktigt, Modo och Frölunda som börjar plocka in massa NHL-stjärnor i sitt lag nu...vad händer med klubbarna om NHL kör igång igen? Alexander Steen som verkligen har lyft Modo till en serieledning. Vad händer om han skulle dra iväg till NHL mitt under brinnande säsong igen..ärligt talat så tror jag Modo ligger där nere i skiten då iallafall. Just nu lever man på Alexander Steen. I Frölunda börjar det snackas om att ta in Henrik Lundqvist som nu har kommit hem till Sverige igen för att hälsa på familj och vänner. Jag tror att klubbarna som håller på det här så långt som möjligt att inte ta in NHL-spelare vinner på det i längden. Men börjar alla lag ta in spelare, så är det såklart svårt för Brynäs att stå emot. Men ju längre man kan låta bli dessto bättre är det. Det är iallafall min åsikt. 
 
Ikväll möter Brynäs Växjö i Vida arena....kommer Elias Lindholm glänsa i denna match också? får de med sig 3 härliga poäng ikväll också? det är frågan...jag följer matchen på helspänn framför TV:n. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0