Imponerad av Leksandspubliken!

Man ska aldrig skriva om ett lag som Leksand IF när man är Brynäsare, men det skiter jag fullständigt i just nu. Ikväll spelades det en match i Tegera Arena i Leksand. Laget de mötte var Djurgården. Leksand vann matchen med 4-3 efter förlängning. Det var en häftig match att se på, mycket chanser och kamp mellan lagen. Men tycker ändå att Leksand var det bättre laget. Tar två välförtjänta poäng. 
 
Varför sitter jag nu och skriver om Leksand? Jo jag måste bara berömma Leksandspubliken och deras klack. Vilket jobb dom gör. Det är häftigt att se att hela klacken hoppar alla tillsammans och sjunger....det gjorde inte ens Brynäsklacken när Brynäs vann SM-guld, och Leksandsklacken hoppar när det är en vanlig seriematch. Det kallar jag klass! Sen att publiken ställer sig upp när det återstår ca fem minuter av matchen är också häftigt. Fast det var nog bara delvis av publiken som ställde sig upp, men ändå, det är häftigt. Här har Brynäsfansen någonting att lära sig av om man säger så. 
 
Någonting som Leksand kan göra är att ta sig upp i Elitserien så blir det genast lite heta Gävledala derbyn igen! Det saknas enormt mycket, den hatkärlek det är mellan Brynäs och Leksand vill jag också känna på, på riktigt! har inte fått göra det än så länge. Dags snart tycker jag! Tänk vilka matcher det skulle bli! En enorm Brynäsklack mot en annan enorm Leksandsklack...tänk vilket tryck det skulle bli i arenorna.Mäktigt! 
 
Tycker också att Leksand verkar ha den kapaciteten att ta sig upp i Elitserien nu...många bra spelare. Tänker mest på Filip Forsberg och Jens Bergenström. Sen har de förstårs många fler bra spelare. Så jag håller en extra tumme för Leksand den här säsongen. Men vad som än händer så kommer alltid Brynäs att ligga närmast om hjärtat. Så tro inte att jag håller på att bli Leksing. En gång Brynäs, ALLTID Brynäs !! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0