Elitserien har blivit tråkigare !

Ingen rolig kväll för oss Brynäsare igår, förlust med 1-4 mot dansbandslaget Färjestad. Men Färjestad var det bättre laget den här kvällen. Och vart var den här grinigheten hos lagen? möten mellan Färjestad - Brynäs brukar hetta till ordentligt, igår var det bara lite smågruff, men sen tog det stopp. Det var bara Simon Bertilsson som tog en liten fajt  men mer än så blev det aldrig. Men men Brynäs var inte alls på tårna under gårdagens match, men det är bara att bryta ihop och ta nästa match, som är redan imorgon mot Frölunda i Scandinavium. 
 
Är det bara jag som tycker att Elitserien har blivit sämre? Det kan förstårs ha att göra med den NHL lockout som nu är igång, jag vet inte. Och nu menar jag inte Brynäs, utan Elitserien i det stora hela. Ingen nationalsång före matcherna. Den tog dom bort för att få mer tryck på klackarna innan matcherna. Nu kan jag i för sig bara prata för Läkerol arena och Gävlepubliken, men i Läkerolen är det bara tystare innan nedsläpp nu när de har tagit bort nationalsången. Det blir inte alls samma taggning inför nedsläpp tyvärr. Sen måste jag fråga, var är publiken?? det här är inte bara ett problem för Brynäs, utan det är på fler arenor runt om i Sverige där stolarna gapar tomma. Jag förstår att varje enskild klubb jobbar stenhårt på den här frågan. För detta är ett problem över hela Sverige. Kan det ha att göra med att fotbollssäsongen fortfarande är igång? att folk har svårt att bestämma sig om de vill se fotboll eller ishockey. Jag vet inte, men någonting är det som inte stämmer. Jag upplever även att matcherna blir sämre när inte publiken kommer, det är ett helt annat drag på spelarna på isen när det är fullsatt än vad det är när det är tomt. Det är såklart roligare som hockeysupporter att gå på hockey när det kommer mycket folk, stämningen gör mycket under en hockeymatch. Under förra säsongen, dock inte i slutspelet...men under vissa matcher under säsongen så kände jag verkligen i kroppen att det var häftigt att vara på plats i arenan, just för stämningen, men också för Brynäs fina spel. Det pirrade liksom i magen och man blev så otroligt glad. Jag hoppas verkligen att säsongens Elitserie också blir så bra, det är faktiskt tidigt på säsongen ännu, så allt kan ändra sig och bli bättre. Så man kanske inte ska vara för kritisk heller egentligen, men lite åsikter kan man alltid dela med sig. 
 
Sen kan jag tänka mig att som Brynässupporter så sitter mycket kvar sen förra säsongens slutspel, då det var ett enormt tryck i Läkerolasken...jag hade aldrig varit med om något liknande, det var verkligen magiskt. Det kan mycket väl vara det som sitter kvar, att det måste upprepas och vara sån bra stämning den här säsongen också. Men det kan vi inte kräva....Inte i början av en säsong iallafall. Det som hände i våras är en saga...det som händer nu är verklighet. 
 
Höga biljettpriser är det alltid folk som klagar på, och visst är det dyrt att se hockey. Är man inte så intresserad så väljer man den bekväma vägen att köpa hem matchen på TV eller bara följa matchen via datorn eller på något annat sätt. Det här är också vad enskilda klubbar jobbar otroligt mycket med...
 
Jag hoppas verkligen att detta blir bättre ju längre säsongen går. För är det någonstans i hockeysverige man ska befinna sig så är det just i Läkerol arena. Trevliga människor runt omkring i arenan, trevliga supportrar och kanske det viktigaste av allt, ett JÄKLA bra lag på isen. Tänk vilka storstjärnor det kommer att bli av Elias Lindholm, Calle Järnkrok, Christian Djoos, Victor Berglind och Emli Molin. För mig är det konstigt att inte folk kommer till arenan när det är stjärnor som lirar hockey, och framförallt är det ju de regerande Svenska mästarna! Ne skärpning Gävlebor! skit i städningen, matlagningen och allt vad det är...Ta er upp till Läkerol arena och stötta Gävles stolthet! 
 
Uppdrag: Försvara guldet !! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0