Efter många vinster kommer även någon förlust!

Brynäs förlorade kvällens match mot AIK med hela 1-5. Tycker ändå Brynäs var bra med i matchen, men var alldeles för ineffektivt, man skapade hur många chanser som helst, men pucken hade bestämt sig för att inte besöka AIK:s mål ikväll. Det var bara Mads Hansen som fick tröstmåla en sån här dyster kväll. Robin Rahm stod i målet, Honken stod över pga av sjukdom. Rahm skulle verkligen ha tagit AIK:s första mål, man såg på honom att han blev lite extra irriterad, för han visste själv att den pucken skulle han ha tagit. Sen vet jag inte dom andra målen, men det som oroar mig när det gäller Robin Rahm är han returer, jag har klagat på det förut, men att skicka puckarna bara rakt ut funkar inte. Det MÅSTE han förbättra tills nästa match. Annars gör Brynäs en ganska bra match ändå, siffrorna säger att AIK körde över Brynäs, men riktigt så var det absolut inte. 
 
Men Brynäs hade radat upp en massa vinster innan kvällens match, och någon gång måste trender brytas och ikväll var det en sån kväll då förlusten kom på besök. Lag vinner inte 55 matcher, utan det blir förluster ibland också, trots att man är Svenska mästare. 
 
Blir så irriterad på människor som hela tiden klagar och säger att kvällens förlust mot AIK var pinsam och att man skäms. För det första tycker jag inte att man kan kalla sig för Brynäsare om man skäms över en förlust. AIK är ett riktigt bra lag, bara för att AIK innan matchen låg på en 10:e plats i tabellen så behöver inte det betyda att Brynäs ska bara in och spela av den här matchen, och köra över AIK. Vem har sagt att det är så lätt?? Det är så otroligt små skillnader mellan de 12 lagen i Elitserien. Kan man ishockey så ska man förstå det. Sen förstår ju jag att man blir besviken över en förlust, men att dra över det så långt att man skäms för ett lag är verkligen inte rätt. Ne skärpning Brynäsare! 
 
Brynäs kommer studsa tillbaka snabbt! det har dom visat förut att dom kan. Skulle inte förvåna mig om vi får se en vinst redan på fredag mot Modo. 
 
En gång Brynäsare, alltid Brynäsare ! <3
 
 
                   I med och motgång skulle jag vilja lägga till där faktiskt ! 
 

Kommentarer
Postat av: Ewelinann

Så sant!

2012-10-18 @ 08:03:01
URL: http://ewelinann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0