Det börjar närma sig bygget av Gävlebocken Arena !

Snart dags att ladda upp inför kanske säsongens häftigaste evangemang. Den 8 december kommer Brynäs - Timrå spela en historisk utomhusmatch. En läktare kommer att byggas upp på parkeringen precis bredvid Läkerol arena, framför Gunder Hägg Stadion. Läktaren kommer att ha plats för 15.000 åskådare. Det kommer bara vara ståplatsläktare över hela arenan. 
 
Det är även klart att arenan kommer att heta Gävlebocken arena. Vilket känns väldigt roligt, då man besöker Gävle så är självklart bocken och Brynäs det man tänker på först som har med Gävle att göra. Jätteroligt och bra namn tycker jag. 
 
Biljetterna går att köpa och jag vet att det är över 9 000 biljetter sålda. Biljetter på långsidan kostar 390 kr och biljetter på kortsidan kostar 320 kr. Hemmaståläktaren kommer att vara sektion 1, 2, 3 och 4. Sektion 1 är aktiv ståplats. 
 
Det kommer vara en förfest innan matchen, med uppladdning och allt vad man önskar. Men det måste man köpa biljett till. 50 kr kostar den biljetten. Likaså, efter matchen kommer det vara en efterfest i Läkerol arena. Det måste man också ha biljett till, 150 kr kostar den biljetten. På efterfesten kommer det bjudas på bra underhållning av lokala artister och så. Det blev klart idag att rockbandet Takida kommer att spela på efterfesten. Det blir riktigt häftigt det! Har alltid velat se dom! 
 
Det som kommer bli problem är parkering för bilar, det försvinner otroligt många parkeringsplatser just där arenan kommer att byggas. Men dom jobbar med att kunna lösa det så bra som möjligt. Bland annat vill man få parkeringsplatser vid Sätravallen, där cirkusen brukar stå. Annars uppmanar man folk att ta kollektivtrafik till arenan den dagen. 
 
Det här evangemanget ser jag fram emot enormt mycket! SM-guld är nog det häftigaste man kan uppleva, men jag tror inte det här är långt ifrån den känslan faktiskt. Det är något man kommer att minnas hela sitt liv. Detta har dom just för att avsluta det fantastiska Brynäsåret, då föreningen fyllt 100 år. 8 december kommer det bli en häftig avslutning på året. Det här vill INGEN missa, jag lovar! det kommer bli ett minne för livet. Om SM-guldet var det så kommer detta också minnas föralltid.
 
Som jag skrev förut, för någon månad sedan, så kommer jag att följa detta arenabygge så mycket som möjligt. Jag kommer att fotografera under pågående bygge och skriva lite om hur det ser ut och vad som händer runt omkring arenan. Bygget kommer att påbörjas nu i slutet av oktober. Så bor ni inte i Gävle och har tid att titta hur arenabygget utvecklar sig så är det bara att kika in här på min blogg så får ni se bilder. 
 
Nu längtar vi alla till den 8 december!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0