Brynäs vann mot Luleå !

Börjar inlägget med något tråkigt. Det var meningen att det skulle bli resa till Göteborg i Helgen med alla Brynäs supporterklubbar i landet. Jag och mina vänner hade bokat in oss på Brooklyn Tigers busslast, men tydligen var det för få anmälningar så resan är iställd tyvärr. Jag förstår att man måste fylla en buss för att det ska gå ihop ekonomiskt. Jag tycker bara det är synd att Gävleborna inte kan stötta sitt lag mera....fast i för sig, vi kanske ska försöka få Gävleborna till Läkerol arena först innan vi drar med dom till några bortamatcher, viktigare att fylla Läkerolasken. Så tyvärr blir det att följa matchen här på hemmaplan istället. Men visst är det lite pinsamt att vi här från Gävle inte får någon full buss med sig, det är ju ändå här ifrån Gävles Stolthet är. Men det finns inte så mycket att göra åt saken tyvärr. Jag hoppas att ni andra supportrar till detta underbara lag får en trevlig resa och att ni får till ett jäkla tryck utan oss i Scandinavium! 
 
Något att glädjas åt är att Brynäs plockade hem alla 3 poäng från Luleå ikväll! Vilket är riktigt starkt, det var Luleås första förlust hemma i Coop Arena den här säsongen. Brynäs var bäst redan från start och visade direkt att dom inte är något lag att leka med direkt. Det var Jesper Ollas som gjorde så att bortalaget tog ledningen, hur pucken gick in förstår jag inte riktigt, men nätrasslet såg man...men på något vis slår han pucken på tennis vad jag har fattat det som. Mål blev det iallafall, och matchens enda mål också. Luleå hade chanser att kvittera men hade inte riktigt det där sista i avsluten. Sen ska vi inte glömma bort att "Honken" gjorde en KANONMATCH i mål! Han radar nu upp riktigt bra matcher....jag är inte heller förvånad! 
 
Elias Lindholm gör åter igen en kanonmatch! han är Brynäs nästa supertalang, jag lovar!
 
Sen imponerar den där "Luleåkedjan" på mig! med Lavander, Harju och Enterfeldt! Det är en häftig kedja som skapar väldigt mycket när de är på isen....fortsätt så! 
 
Sen att låten "Eye of the tiger" spelades på radion när jag körde hem från stan i höstmörket gjorde inte kvällen sämre...perfekt avslut på en kväll som denna!  
 
Nu väntar ett riktigt häftigt möte på torsdag då "Fröken" Wallin och gänget kommer på besök till Läkerol arena. Det blir alltid roliga matcher mellan Brynäs - Färjestad. Som sagt det finns en hel del historia mellan dessa två lag. Förut var det Färjestad som dominerade matcherna mot Brynäs, men frågan är om det inte har vänt nu och att det är Brynäs som dominerar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0