Nu ser Brynäs ut som ett mästarlag igen!

Elitserien har dragit igång efter landslagsuppehållet. Igår var det full omgång igen. Innan uppehållet såg det lite trögt ut för Brynäs, laget hade svårt att göra mål och försvarsspelet såg inte bra ut. Igår i bortamatchen mot Linköping var det andra bullar som gällde. Brynäs vann matchen med 4-1 och det såg ut som ett mästarlag på isen igen! bra försvarsspel, bra målvaktsspel och många mål framåt. Det var ett fartglatt gäng som skrinnade ut på isen i Cloetta center igår. Linköping var stundtals riktigt dåliga måste jag säga, försvarsspelet var under all kritik. Men det gjorde inte mig någonting, men visst fick Roger Melin torka lite svett efter matchen allt. Det såg inte bra ut någonstans, eller var det Brynäs som gjorde Linköping dåliga? jag vet inte men i vissa stunder var Linköping riktigt kassa. Nog pratat om Linköping. Brynäs gjorde helt enkelt en strålande match rakt igenom, och visst syndes det att laget hade tränat på att lägga puckar mot mål, för det var precis vad laget gjorde i gårdagens match.
 
Sebastian Lauritzen fick ÄNTLIGEN göra säsongens första mål. Man såg verkligen hur glad killen blev och han var verkligen värd ett mål nu efter hur många lägen som helst som han har haft, match efter match. Kul för honom !
 
En annan spelare som var riktigt bra var målvakten Robin Rahm som fick vakta kassen i gårdagens match. Han gjorde en mycket stabil insats mot Linköping och kommer troligtvis stå i morgondagens match mot HV71. Inte så många returer blev det heller. Men samtidigt så sköt Linköping dom flesta skotten över eller utanför mål. Men Robin gjorde det riktigt bra. Beröm till honom!
 
Det var många som var bra i matchen, hela laget gjorde en riktig kämparinsats. När Brynäs spelar som bäst så är man riktigt riktigt bra. Synd bara att det ska svaja lite för mycket i vissa matcher ibland. Men så är sporten också, ett lag kan inte vara i kanonform 55 omgångar rakt igenom, utan det kommer svackor och mindre bra matcher. Nu hoppas vi på att Brynäs kan hålla i detta fina spel mot HV71 i morgon i Läkerol arena. Inte det lättaste motståndet direkt, HV blir riktigt farliga den här säsongen, jag lovar!
 
Utearenan, Gävlebocken arena ska formas riktigt ordentligt i helgen då det kommer byggas sarg och is. Jag kommer försöka ta lite foton på söndag, då de har kommit en bit på väg, men visst har de kommit långt redan nu. Men på lördag börjar bygget av sarg och is. Spännande värre!
 
Idag var jag ner på Stadium här i Gävle och fick mina egna skridskor slipade, så nu är det vassa som knivar ungefär. Det är meningen att jag ska vara "minitiger" i Läkerol arena på lördag förstår ni! skrinna runt där på isen innan matchen, och varför inte ta en extra sväng förbi Brynäsklacken. HAHA en dröm kanske, men på lördag finns inte jag med på isen tyvärr, utan jag nöjer mig med att stå på läktaren. Anledningen till att jag slipade mina egna skridskor är för att vi ska snart åka skridskor med skolan och jag och några studenter ska redan på söndag prova åka lite. Skridskor är nästan det roligaste som finns! varför började inte jag att spela ishockey för?? jaja, skitsamma, jag är supporter till Sveriges bästa hockeylag, det räcker gott och väl !
 
Nu laddar vi inför Brynäs - HV71 i Läkerol arena i morgon, förlorar Brynäs blir det ett rent *** efter matchen :) nejdå jag överlever nog. KÄMPA BRYNÄS!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0