November månad började med 3 poäng till Brynäs!

Härdanefter tänker jag tro på tomten! Innan matchen önskade jag mig 3 poäng åt mitt kära Brynäs ikväll. Vad blev det?? jo 3 poäng till mitt kära Brynäs. Tack tomten!
 
Det var inte snyggt, elegant eller vackert, eller jo...Johan Harjus pass bakom ryggen till Jonas Nordqvist var allt det där och lite till. Det var riktigt hockeygodis! För "Nordan" sätter pucken i mål dessutom. Men självaste spelet var inte hockeygodis. Men Brynäs vann matchen med 4-2 mot ett mycket bra kämpande Timrå. Det var huvudsaken vinsten kom, sen hur spelet såg ut just ikväll skiter jag fullständigt i. Sen att det lossnade för både Jonas Nordqvist och Calle Järnkrok som satte spiken i kistan till 4-2, det var riktigt viktigt det. Cody Franson fortsätter att skjuta från blålinjen och göra mål dessutom. Sen har vi den kvicka snabba Ryan Gunderson som siktar och siktar och placerar pucken så snyggt i mål, den här kvällen var tydligen Elias Lindholm på pucken och in i mål. Han behöver vi inte ens nämna, blivande storstjärnan.
 
Den här kvällen var det verkligen bara ett PUST som gick ur en efter matchen... Mycket viktig seger! för hade det blivit en sjätte förlust i rad så hade det inte vart roligt. Då skulle vi kunna döpt om lördagens hockeyfest till lördagens begravning. Men nu ska det väl ändå bli en hockeyfest av det hela?? Brynäs kommer heltaggade efter en vinst mot Timrå. Frölunda däremot förlorade på straffar mot Luleå ikväll. Så dom behöver inte komma taggade. Fast visst ja, Frölunda har förstört Brynäs hockeyfester förut...Men den här lördagen är det verkligen hockeyfest som gäller!
 
Tack för i kväll Brynäs, och åter igen tack tomten! på lördag önskar jag mig en riktig hockeyfest!
 
                        Foto: Pär Olert / Pic-Agency Sweden  Hockeyligan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0