En pirrig känsla när man går förbi parkeringen på Sätraåsen just nu!

Det går undan i bygget på Sätraåsen just nu kan jag meddela. Det gäller att man är med själv vad som händer. Men det bästa är att jag går förbi där iallafall 1 gång per dag oftast iallafall, så jag hinner se vad som händer. Dom började med att göra en liten upphöjning av sanden där isen kommer att placeras så småningom. Nu har de även fått upp lite av det som tillslut ska bli läktaren. Det är än så länge bara en stålställning, just nu ser det lite halvfarligt ut om jag ska vara ärlig. Men det byggs och det byggs så det kommer nog bli bra tillslut iallafall. De har också byggt som stora pelare på sidan om läktarna. Vad det är för någonting vet inte jag. Men ska bli spännande att se längre fram vad det ska bli.  
 
Det är lite overkligt att någonstans på de där läktarna ska man stå, och 15 000 till liksom. Nu har inte alla läktare kommit upp ännu heller, men det dröjer nog inte länge tills vi får se alla 15 000 platser. Det pirrar faktiskt lite lätt i magen när man går förbi bygget, och helst när man går lite närmare. Man förstår inte riktigt att det ska spelas en Elitseriematch där på parkeringen, på den enorma arena som byggs. Det är ju faktiskt 1 månad kvar just idag innan matchen ska spelas. 8 december är det dags! Jag längtar som en tok! Det kommer verkligen bli ett minne för livet!
 
Man märker att det är ett enormt bygge på gång på Sätraåsen iallafall, för det är lastbilar och traktorer som åker hit och dit och fram och tillbaka. De hämtar sand där och lämnar sand. Det är inte bara att bygga ihop något inte. Men häftigt är det!
 
Nu tänkte jag dela med mig av några bilder som är tagna idag på eftermiddagen på arenan. Eller arenan, det som så småningom ska bli Gävlebocken arena.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0