Bygget av Gävlebocken arena har startat !

Så där kära Brynäsvänner. Nu har den första spaden satt sitt spår i det som så småningom kommer bli Gävlebocken arena. Som sagt så kommer jag att följa arenans bygge under denna månad som återstår innan den ska stå helt klar att användas.
 
När man går förbi Läkerol arena och parkeringen där arenan nu börjas byggas så är det väldigt svårt att föreställa sig hur 15 000 personer ska få plats på den där parkeringen. Men som sagt, det ska byggas ståplats över hela arenan så det kanske inte är så omöjligt ändå. Sen ska det tydligen vara saker runt omkring arenan också. Som till exempel toaletter och Brynäsprylar och andra saker. Så det är inte bara en arena som ska byggas upp, det är mycket runt omkring också!  
 
Så idag , alltså den 5 november så har man påbörjat detta enorma bygge. Såklart så hade det inte hänt så väldigt mycket, utan det som syndes var att man börjar med att bygga upp sanden, fråga mig inte varför men det kommer att visa sig längre fram. Svårt att se någonting första dagen. Men riktigt roligt att det äntligen är på gång med detta stora evangemang, ja faktiskt det största i Brynäs historia.
 
De första bilderna på bygget kommer här:
Bilderna är tagna med min mobilkamera bara, därför lite halvtaskig kvalite. När bygget börjar bli mer likna en arena så kommer jag att använda mig av min systemkamera.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0