Brynäsklacken dör när hockeyfesten är på plats!

I går var det dags för den årliga Hockeyfesten i Läkerol arena. Ca 900 personer hade tagit på sig en guldfärgad tröja och placerat sig på sektionen nedanför restaurangen. När alla 900 personer skriker Brynäs IF så var det nog inte bara mina hårstrån på kroppen som reste sig. Det var häftigt! men mer om hockeyfesten lite senare.
 
Innan matchen skulle starta mellan Brynäs och Frölunda så skulle Andreas Dackell hyllas inför en fullsatt Läkerol arena. Alla 8000 ställer sig upp i arenan och applåderar och tackar av Dackell för en fantastiskt hockeykarriär. Även spelarna tackade för hans karriär genom att på uppvärmningen bära en varsin tröja där det stod Dackell 12 på. Såg lite roligt ut faktiskt, men väldigt fint gjort av spelarna. Innan matchen drog igång så fick Dackell titta upp på mediakuben och fick se hälsningar från olika spelare om han har spelat med i sin karriär. När sista hälsningen kommer upp så är det Jakob Silfverberg, ni kan ju gissa vilket jubel i arenan det blev då! Men den här kvällen var det Andreas Dackells kväll!
 
Matchen behöver vi inte prata så mycket om. Det var Frölundadominans matchen igenom. Brynäs var inte alls med för fem öre. Frölunda vann också matchen med hela 4-0. Jag tänker absolut inte klaga på enskilda spelare, eller Sundlöv eller Tommy Jonsson. Ne det här var bara en usel insats av alla. På presskonferansen säger Tommy Jonsson själv att han tar på sig ansvaret att dom förlorade. Stort av Tommy att inte trycka ner spelarna, jag tror dom vet bäst själv att de var riktigt usla den här kvällen. Min tanke är att spelarna vill nog lite för mycket, det är hockeyfest och fullsatt i arenan och de känner att det här måste vi vinna killar. Vilket kanske inte alltid är det bästa. Det lilla uppehåll som kommer nu, kommer väldigt lägligt för Brynäs. Det finns nog en hel del funderingar som Tommy Jonsson om dom bör diskutera.
 
Nu tillbaka till Hockeyfesten. Det är otroligt häftigt när alla dessa 900 personer klappar, skriker, hejar och skapar en otroligt bra stämning i arenan. Men min fråga blir, vad i *** tar Brynäsklacken vägen?? den är ju totalt död. Och vart var klackledaren?? det var någon som försökte ett tag, men fick inte igång klacken alls. Tror inte jag har upplevt klacken så dålig som den var i går. Det är ju sjukt att det inte sker något samarbete mellan Brynäs supporterklubbar och Hockeyfesten. Och dessutom var alla supporterklubbarna på plats i klacken igår. Det måste ju kunna samarbeta med varandra, ne istället skickar man upp en banderoll där det står någonting om "Fyllefest" och att hockeyfesten ska hyllas men inte klacken, som är där varje match. Sen undrar jag också, vart var supporterklubbarna?? jag skymtade någon hit eller dit. Men det här måste Brynässupportrarna bli bättre på. Att kunna ha en dialog med varandra, ne istället skyller man på varann och klagar på varandra. Vart är vi på väg?? har man haft någon sorts dialog med hockeyfesten? eller har det alltid varit att man vägrar samarbeta med varandra? Problemet är inte hockeyfesten. Problemet är Brynäs egna supporterklubbar. Det verkar som om det där var sista hockeyfesten. Kommer dom tillbaka så är jag gärna med, för i en död klack vill man inte stå.
Sen att klacken aldrig blir hyllade för att vi är där varenda match, vi blir faktiskt hyllade, ni kanske har lagt märke till att spelarna om dom förlorar ändå åker ut från isen och applåderar mot oss i klacken. Är inte det att visa "tack för stödet". Jag tror faktiskt det.
 
Sen blev det ett himla liv att Brynäs supporterklubb BSKV och Frölundas supporterklubb GOA gubbar åkte tåg tillsammans upp till Gävle igår. Men herregud, jag önskar att man kunde umgås och samarbeta med alla supporterklubbar runt om i Sverige. Detta är ju jätteroligt för både Brynäsfans och Frölundafans att kunna samarbeta, jag tror faktiskt dom kan samarbeta bättra än vad Brynäs alla supporterklubbar gör tillsammans. Det är illa men jag tror faktiskt det. Så all heder till BSKV!  och även goa gubbar som vill samarbeta.
 
Nu på söndagsmorgonen så tog jag en promenad förbi Läkerol arena. Det låg klappor, ölglas, biljtter och allt möjligt utanför där. Det såg rikigt skitigt ut...det såg iallafall ut att det hade varit en riktig hockeyfest där igår. Men visst kunde den ha slutat på ett bättre sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0