Åsikter om dagens artikel om besvikelsen över Brynäs!

Jag måste få skriva av mig lite när det gäller dagens artikel i Gefle dagblad. Som handlade om Luleåresan som vi sex tjejer gjorde i helgen. Resan var planerad sedan en lång tid och vi längtade så otroligt mycket efter den här resan och vi diskuterade lite om vi skulle bli besvikna om Brynäs förlorade, men att vi såg en vinst som mest en bonus. För bortamatch i Luleå är ingen enkel match.
 
Nu blev det 8-1 till Luleå och Brynäs vek ner sig fullständigt. Det fanns ingenstans Brynäs var bra i den matchen. Det var en total utklassning. Detta sved otroligt mycket hos oss som var på plats och som hade åkt så långt för att iallafall se en bra hockeymatch. Vi var otroligt besvikna efter matchen, att säga hejdå till spelarna efter matchen vid bussen var ingen idé för både dom och vi var irriterade och arga. Besvikelsen gjorde att vi bara skulle vilja vara hemma i Gävle på nolltid. Men det väntade en 13 timmars tågresa först.
 
Men nu åter till artikeln. Det som står i artikeln står jag för och vi känner oss besvikna på Brynäs IF, att inte spelarna kunde tacka oss eftr matchen, det var föressten inte bara vi som hade åkt långt, det var ett par från Uppsala som hade tagit sig till Luleå den här lördagen. Så det var fler som var värda ett "tack för stödet". Men jag har full förståelse över att spelarna var fruktansvärt besvikna, men jag anser fortfarande att vi som supportrar ändå skulle haft ett tack. Spelarna tackar oss fans i Läkerol arena efter  en förlust så då tycker jag att dom kunde ha gjort det i Coop arena också. Men men, besvikelsen hos spelarna förstår jag också. Men en "tackvinkning" hade de väl ändå kunnat göra?
 
Men hur det än blev så vill vi absolut inte att Brynäs IF ska betala tillbaka våra biljetter. Utan den här resan har vi planerat sedan länge och att vi kunde vänta oss en förlust visste vi, men okej om de hade spelat en bra match och förlorat, kanske till och med förlorat ganska stort men ändå spelat bra. Nu var det inte bra någonstans för fem öre. Det var det som blev den stora besvikelsen. Det var åsikter på Twitter där folk tyckte att Brynäs skulle betala våra biljetter. Men det är absolut ingenting som vi själva har sagt. Sen värmer det otroligt mycket att folk bryr sig om oss och tyckte synd om oss som åkt så långt, det värmer verkligen i själen.
 
Sen ogillar jag människor som snackar skit om oss och inte vet alls vad det här handlar om. Utan skriver bara rakt upp och ner utan att ens läst artikeln eller att vi har fått säga våra åsikter. Det är bara löjligt! Innan ni skriver era åsikter så kan ni väl ändå ta reda på fakta först! Jag själv står för det som står i artikeln och kommer alltid att göra. Sen har människor olika åsikter, så kommer det alltid att vara. Men jag kan tänka mig att om det var någon annan som hade åkt denna långa resa och fått sett den skit det verkligen var så hade ni varit lika besvikna som oss, jag lovar!
 
Det känns skönt att ändå haft kontakt med Brynäs klubbdirektör, och sagt som vi tycker och att media kanske har förstorat upp det hela. Och vi fick ett mycket bra svar tillbaka! det känns riktigt skönt, för vi vill inte att spelarna ska ge oss onda blickar och vara sura på oss. Dom är fortfarande Sveriges bästa hockeylag för oss! och kommer alltid att vara ! I både med och motgång.
 
Nu siktar vi på att vända den här svackan i morgon mot Linköping i Läkerol arena. Och jag tänker iallafall gå in i Läkerolen med stolthet över att få vara supporter till detta underbara lag. Besviken blir alla människor mer eller mindre.
 
HEJA BRYNÄS ! <3
Artikeln på GD: http://gd.se/sport/brynas/1.5330357-besvikna-fans-saknar-en-ursakt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0