Brynäs fortsätter att förlänga och värva spelare !

Nu börjar sommarvärmen komma, eller ? nja tveksamt....just nu regnar det hur mycket som helst. blääää! men bättre att det regnar än snöar iallafall. På måndag börjar Brynäs IF ladda inför säsongen 12/13 ! då har mästarna en återsamling med både nya spelare men också många av mästarna som väljer att stanna kvar i klubben!

Två spelare som väljer att förälänga sina kontrakt är Sebastian Lauritzen och idag skrev ännu en forward ett nytt kontrakt, det var Jonas Nordqvist ! jättekul att de fortsätter i Brynäs ett tag till! ärligt talat så blev jag mest förvånad av att "Basse" stannar, jag trodde han skulle sticka faktiskt, men tack och lov så väljer han den smarta idén och stannar kvar i mästarna. Nordqvist är även han viktig att ha kvar! kul !

Men Brynäs har också ett till nyförvärv att presentera. Det är Johan Harju som senaste säsongen spelade i Luleå, men som nu väljer Brynäs IF. Han har skrivit på för 2 säsonger. Han är en skicklig hockeyspelare och en bra storlek, även ett mycket vasst skott. Så här säger Johan själv med att komma till mästarna Brynäs.

– Brynäs är ett bra lag som har visat i år att de spelar en rolig och bra hockey.  De är ett spelande lag, som försöker vara kreativa i sitt spel. Det är det jag vill komma tillbaka till, mitt kreativa spel och att hitta glädjen i hockey, säger Johan Harju. Det blir också en härlig utmaning att försöka försvara guldet nästa säsong.

Jag själv tror att Harju kommer att göra en riktigt bra säsong i Brynäs ! Han kommer såklart inte kunna ersätta Silfverberg, men vem kan göra det? typ ingen. Men visst ska vi förvänta oss ett antal mål av Johan i vinter. Ska bli intressant att följa honom i Sveriges bästa lag ! <3

Varmt välkommen till Brynäs IF och Gävle Johan!

Johan Harju !

Basse stannar !! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0