Brynäs IF 100 år...Hurra hurra hurra hurra !

Jag har faktiskt varit på 100 årskalas i helgen! det ni ! Kalaset var i Läkerol arena...och självklart var det Brynäs IF som fyllde 100 år! Och det har vi ju vetat länge och det kommer att firas hela året, men just den 12 maj är dagen då föreningen Brynäs IF skapades.

Kalas i Läkerol arena i lördags alltså, självklart var jag där! hade jag inte vart där hade nog många frågat om jag var sjuk. Vad gjorde vi då? Jo vi började faktiskt med att skicka en "grattis" hälsning till självaste Brynäsgrabbarna...En videokamera och en mikrofon och 5 galna brudar behövdes det för att göra det! haha grymt roligt! hoppas grabbarna gillar hälsningen sen när de får se den.

Vad gjorde vi mer, vi åt såklart tårta! en Brynästårta! mycket god tårta! Sen fick man faktiskt gå ner i Brynäs omklädningsrum och kika hur det såg ut där nere. Och för att komma dit fick man gå över "isen" en is som inte var någon is just nu, men det var en grym känsla faktiskt...att få se arenan från spelarnas perspektiv. Det vart så mäktigt på något sätt, tänk att ha fått stöd från alla 8000 personer från det perspektivet på isen, grymt ju ! Sen att bara få gå i spelargången och in till omklädningsrummet var en saga för sig, ne men man kände sig som ett barn på julafton! jo jag lovar!

Sen fick vi höra på lite spelarintervjuver...Med bl.a nyförvärvet Sebastian Enterfeldt. Roligt att höra vad han hade att säga och vill förstårs bidra med så mycket han bara kan i Brynäs IF. Sen måste jag bara säga att skönast på scen den här eftermiddagen var ändå Mats Lavander, ne det finns faktiskt en till, men Lavander är så charmig och grym att höra på...med sin underbara norrländska och härliga humor, nu förstår jag varför han var en publikfavorit i Luleå. Hans ord från Skellefteå till oss i gänget värmer fortfarande och kommer alltid att finnas kvar! Alexandra börjar få sig en ny favorit kanske ? ;) grym är han iallafall!
Men det var en till snubbe som var rätt cool den här eftermiddagen också, Micke Sundlöv han kommenterade en lite rolig sak...det pratades lite om Färjestad, om att Granis inte kommer att gå dit som det spekulerades om tidigare under våren. Då kommer Micke med en klockren kommentar:
- Jag tror inte att några av dessa killar i Brynäs IF  skulle vilja sätta sin fot i Färjestads omklädningsrum!
Haha! han är rätt skön Micke Sundlöv också.

Det var dagen i Läkerol arena det, sen drog vi hem till mig och spelade lite NHL12 och hade tacosmys och tittade på hockey VM. Det vart en alldeles för bra dag det här! Det har jag många att tacka för! helst mina underbara vänner <3 Nu är föreningen jag älskar 100 år! HURRA HURRA HURRA HURRA !

Bilder från kalaset:

Jag lovar att den var god !

Som sagt, jag var ett barn på julafton! :)

Inne i omklädningsrummet ;)

Suddig bild, men nu vet vi hur det är från spelarnas perspektiv :)

Lavander <3

Det här är klart det bästa av allt !! Svenska mästarna ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0