Brynäs sjönk i tabellen....Ståplats var sig inte lik, kan det bli värre?

Det här skulle bli en häftig lördag med en ashäftig match...Brynäs mot Frölunda. Brynäs kunde säkra 3:e platsen i tabellen och kunde krypa ännu närmare 2:a platsen. En häftig lördag skulle det bli, någonting som slutade i sorg och besvikelse, ja för vissa gick det över gränsen.

När Silfverberg sköt in det där psykologiska viktiga 2-1 målet preciiiiiis på slutsekundern i den andra perioden, så kändes det här som det skulle bli en häftig match och 3 poäng var säkrade. Istället kommer Frölunda ut i den tredje perioden och kör över Brynäs totalt, de gör 2-2 och sen även 3-2 och Frölunda hade vänt och vann matchen med 3-2 och Brynäs sjönk som en sten i tabellen...till en 5:e plats!

Ja det här blev ingen rolig lördag alls...först ett kamratkompaniet som ville att hela ståplats skulle vara tysta de första 10 minutrarna i matchen för att visa att de avstängningar de fått emot sig var fel...ja, jag vet inte men jag höll tyst, vad skulle man göra? sen när väl man fick skrika och heja fram Brynäs till seger så var hela ståplats död? ja förutom Kamratkompaniet då....vad är det som händer? vart är sången och den härliga stämning som annars brukar infinna sig på ståplats och framför allt på lördagsmatcherna! ne det är tyvärr för dåligt...ska det låta som det gjorde igår i slutspelet också? för annars kan man ju lika gärna köpa sig en sittplatsbiljett...laget på isen behöver vårt stöd från läktaren...sen när väl KK kommer tillbaka så blir BT tysta...eller var det bara jag som upplevde det så? eller var folk för fulla för att kunna skrika? ja jag vet inte, men ståplats var sig inte lik igår tyvärr...

och det var inte Brynäs IF på isen heller tyvärr...eller jo första två perioderna var jäkligt bra, de snurrade upp Frölunda på läktaren flera gånger. Men den där dansken i mål gör det inte lätt för Brynäs att göra mål. Sen i tredje perioden tappar de allt tyvärr...Brynäs ger bort den här matchen till Frölunda...vilket man inte får göra i ett sånt här viktigt läge som den här matchen var. Tränaren Tommy Jonsson var grymt besviken på killarna efter matchen...men ärligt talat så ska han väl vara grymt besviken på sig själv också..efter matchen kom det fram en äldre man till oss som sa....träffar ni på Tommy Jonsson så säg att det här var en coatchmiss....vad han menade med det vet jag inte....men man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag....

Besvikelsen var total på läktaren också...inte var det många som gick därifrån med glada miner...sen att stå på räcket och skrika idoter och slå sig för bröstet för att visa att laget måste visa mer hjärta för oss på läktaren är för mig helt sjukt dåligt beteende...nog för att man kan visa sin besvikelse, men inte att skrika massa fula ord och visa att de måste visa mer hjärta...spelarna brydde sig säkert inte alls....men vissa spelare tittade upp och funderade på vad han gjorde...ne jag vet vad det här laget kan och vill...det här är inte över bara för att de förlorade igår, utan vi har ett fruktansvärt roligt slutspel att se fram emot kära vänner ! och är det något lag som visar hjärta, så är det vårt underbara lag Brynäs IF <3

Brynäs har all chans att komma 3:a i tabellen om Brynäs vinner tisdagens sista omgång mot Timrå och om vi får lite hjälp av Djurgården och Färjestad! men det ska mycket till om det ska hända kanske..men det finns små chanser...det är som sagt i slutspelet allt gäller!

Men det här med KK och BT....Brynäs två supporterklubbar i Gävle som ska skapa stämning på ståplats....har dom här supporterklubbarna i huvudtaget något samarbete med varandra? eller är det var för sig som gäller? för jag fick känslan igår av att det inte alls finns nå samarbete...kändes mer bara som att KK körde för sig själva och BT körde för sig själva...ja, jag vet inte men det var känslan jag fick. Varför inte samarbeta så att alla sjunger tillsammans...för tillsammans kan vi skapa den bästa stämningen! det är väldigt lätt för mig att bara sitta och skriva det såhär också, men vi alla har samma mål, och det är att skrika oss hesa och vara den 6:e utespelaren för Brynäs...varför kan vi inte samarbeta då när vi alla är ute efter samma sak....sen när man står och skriker idiot till sitt lag är inte okej, då kan man lika gärna lämna Läkerol arena på en gång, då har man inget där att göra...är man där ska man skrika och heja fram laget Brynäs till seger!

Tack för mig !


Kommentarer
Postat av: mm

KK och BT sammarbetar på vissa plan. med vissa plan menar jag att KK sammarbetar med BTs styrelse.

Men bara för att dom har ett sammarbete så betyder inte det att alla som är med i BT kommer vilja sjunga med när KK gör sitt bästa.

2012-03-04 @ 16:17:27
Postat av: Tessi.

Jag förstår inte vad du får ut av att hänga ut "han som gjorde allt fel man kan göra" så mycket som du gör. Ny match på tisdag, gå vidare.

2012-03-04 @ 16:53:04
Postat av: Alexandra

okej då vet jag hur läget är...okej, man kan ju fundera varför alla inte vill sjunga med, alla är ju där för att heja fram Brynäs till vinst...

2012-03-04 @ 18:50:51
Postat av: Anonym

Ja, men jag tycker att han gjorde fel...och jag vet vad konsekvenserna kommer bli också...så tycker du ska gå vidare också, istället för att haka upp dig på vad jag skriver och tycker!

2012-03-04 @ 18:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0